Dette skal jeg gjøre i sommer

 

Sommeren er allerede her for min del, ettersom jeg allerede har hatt ferie i mange uker! Vi hadde valgfag og ble skikkelig tidlig ferdig på grunn av at innleveringsfristen til vår siste eksamen var i starten av april. Jeg har riktignok tilbragt disse ferieukene trygt plantet i senga fordi jeg har vært syk. Da kan jeg heldigvis sette pris på at jeg har laaang ferie i år, det kjenner jeg trengs! Tenk at jeg ikke skal tilbake på skolen før i august! Jeg tenker rett og slett derfor at jeg ønsker å dele sommerferieplanene mine med dere, ettersom årets sommerferie er på ca. fire måneder.

 

❤️ Harstad i 6 uker. Om under en måned reiser jeg og M til Harstad for å tilbringe hele 6 uker av ferien vår der. M skal jobbe, og det skal dessverre ikke jeg, selv om det egentlig var planen. Jeg har en del andre utfordringer å deale med aller først, og det tar på. Relasjoner er et stikkord der, og derfor bør jeg være ekstra mye sammen med mennesker i omgangskretsen min. Det blir jo ikke kun kjipt, tvert imot, og jeg gleder meg så klart til å tilbringe tid med familien og vennene mine! Men det å lære seg å kommunisere ordentlig er ganske tungt likevel.

Jeg ser fram til å gå mange fine kveldsturer i nærområdet, grille i fjæra, sole meg på terrassen (om det blir fint vær da…), gå opp til Gangsåstoppen for å se på utsikten, drikke slush, gjenforenes med maten fra Bella Napoli (gjett om det er savnet!!), lage spennende mat sammen med mamma og søstrene mine, drasse med meg overnattingsbagen til M akkurat som i gamledager. Og så klart mye mer!

 

Et bilde fra i fjor sommer, da befant vi oss i Harstad ca. like lenge som vi skal være nå. Forresten syntes jeg det er rart å se meg med så lyst hår i forhold til det nesten svarte håret jeg har nå! Og sjekk, selv om dette var i juli brukte jeg vinterjakke fordi det var så kaldt. Nordnorsk sommer på sitt beste..?

 

 

⛱️ Hellas med venner. I starten av august befinner jeg og en vennegjeng oss i Hellas. Vi skal først til Santorini, deretter til øya Naxos og til slutt til Athen. Jeg gleder meg masse, og håper virkelig at varmen ikke ødelegger for oss! Lenge har jeg hatt lyst til å besøke Hellas, så dette passer meg ypperlig. Kameraet blir med, håndvifta blir med, også må jeg skaffe meg solhatt så det er mindre sannsynlig at jeg får migrene, hehe.

 

Naxos – bildet er lånt herfra.

 

Santorini – bildet er lånt herfra – Alexandra Taylor. 

 

🎦 Lære meg Photoshop. En gang for alle, folkens! Jeg har hatt sjansen sååå mange ganger, særlig ettersom jeg gikk medier og kommunikasjon på videregående. Nå som jeg nok en gang har Photoshop tilgjengelig, så bør jeg virkelig gripe muligheten. Jeg tror det kan komme til svært god nytte i karrieren min, og kanskje jeg samtidig bør prøve meg litt i Illustrator? Selv om grafisk design ikke helt er min greie. InDesign syntes jeg har blitt helt rart etter siste oppdatering 🙁 Derfor er jeg ikke supergira på det programmet lengre.

 

📷 Fotografere. Jeg refererer til punktet over! Skal jeg lære meg Photoshop, går det hånd i hånd med at jeg også lærer meg å ta bedre bilder. Kameraet må rett og slett være med meg dit jeg går litt oftere!

 

Dette bildet ble tatt av my bff Lisa på takterrassen vår her i Oslo. Det er tatt med et engangskamera faktisk, ganske kult!

 

 

💸 Starte med samfunnsøkonomi. Dette faget som vi skal ha til høsten ser jeg for meg blir en ganske stor utfordring for meg, og økonomi er noe jeg kan ganske dårlig. Forrige semester hadde vi bedriftsøkonomi, og det slet jeg utrolig mye med. Særlig på grunn av at forelesningen vår krasjet med gruppeterapien jeg måtte prioritere å delta i. Det er nemlig en risiko for at dette skjer igjen, og da bør jeg virkelig stille godt forberedt! Jeg tror det blir en del samtaler med pappa og bestefedrene mine om dette temaet, hehe.

 

💪 Treningsoppstart. Sist gang jeg trente var da jeg tok en joggetur i Spania, og det er over en måned siden nå. Da jeg ble syk over flere uker uteble treningen helt. Jeg satt mye i ro og lå i senga store deler av dagen. Derfor blir jeg nå sliten av “ingenting”, og jeg kan ikke gå en vanlig tur uten at jeg får hetetokter og blir så sliten at jeg må legge meg nedpå når jeg kommer inn igjen. Dette kan så klart også være på grunn av at jeg ikke er 100% frisk ennå, jeg har nemlig lest at flere med lungebetennelse har opplevd at det tar opptil flere måneder til de føler seg som like frisk som før de ble syke. Jeg savner virkelig å jogge og å gå lengre turer, og ikke minst yoga! Denne sommeren håper jeg at jeg kan oppta treningen igjen, sakte men sikkert.

 

Jeg skal selvfølgelig også prøve å opprettholde bloggen gjennom sommeren! Forhåpentligvis kommer jeg til å ha mye mer tid å bruke på den, og jeg syntes det er så koselig å skrive innlegg, komme opp med ideer, bestemme meg for bildebruk osv. Krysser fingrene for at det blir som jeg ønsker!

Hva skal dere gjøre i sommer?

 

2 kommentarer
    1. Åh, for ei fin lista med ting du skal gjøre i sommer 😍😍 hehe, misunne dæ bare litt for at du slepp å jobbe, hehe! Godt med penga, men det e virkelig godt med litt fri og slapoe av mellom studian også! Håpe vi rekk å ses en gang i sommer når du e i Harstad ❤😘

      1. Det e sant, skulle jo absolutt ønske at æ kunne tjent penga i stedet for! Men utrulig deilig med fri også da. Håpe også vi kan møtes, det e så lenge sia nu ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg