Dette skal jeg i oktober!

 

I morgen er faktisk oktober måned her. Allerede. Tiden går så utrolig fort nå på høsten. September var jo virkelig over på bare et blunk! Sånn er det vel når man har mye å gjøre, og det er intet unntak for den kommende høstmåneden vi har foran oss. Jeg tenker rett og slett at jeg vil dele med dere hva mine planer for oktober er.

 

Ariana Grande-konsert! Herregud, som jeg gleder meg til denne konserten. Jeg skal dra sammen med blant annet to gode venninner av meg. Jeg har i over en måned spilt “ARIANA G”-lista mi på Spotify. Jeg må jo pugge litt ekstra før konserten! Vi har ståplasser på Golden Circle, så vi blir veldig nært, wiii! T-skjorta mi med “thank you, next”-print skal være en del av konsertoutfiten for å si det sånn.

 

 

Oppfølging hos gynekolog. Jeg har som dere vet endometriose, og det ble jeg operert for i desember i fjor. Jeg skal om et par uker på en kontroll for å se hvordan ståa er nå. Minipillene som jeg for tredje gang forsøker har denne gang gått ganske greit! Jeg tviler på at det blir gjort særlig mye mer nå, men det er likevel greit å få oppfølging.

 

 

Møte mamma og storesøster. Mot slutten av måneden er disse to i Oslo i noen timer, så da får jeg møtt dem! Det blir skikkelig godt å se dem i og med at jeg i år må holde meg i storbyen hele semesteret uten å dra en eneste gang til Harstad før jul. Vi får bare to-tre timer sammen, så jeg regner med at vi skal dra ut å spise og catche opp på livene til hverandre!

 

Dette var da vi møttes i mars mens de var i Oslo. Her var vi på Frognerseteren og koste oss masse mens vi drakk livets kakao. Jeg lover dere, den er best!

 

 

Studier. Det er masse å jobbe med i oktober, mildt sagt. I løpet av neste uke er det innlevering av både prosjektskisse 1 til bacheloroppgaven, og arbeidskravet i samfunnsøkonomi. Heldigvis er jeg og arbeidspartneren min straks ferdig med begge to! Vi jobber også med en gruppeeksamen i faget Merkevarebygging, og selv om den ikke skal leveres før i november, ønsker vi å gjøre oss ferdig med den fortløpende slik at vi kan starte på den neste gruppeeksamen i et annet fag som også skal leveres i november. Den ene skal altså ferdigstilles, og den andre skal startes på.

Også er det selvsagt både forelesninger i alle fag, og seminarer i samfunnsøkonomi som jeg deltar på. Jo mer trening jeg får på å regne oppgaver, jo bedre lærer jeg meg faget, og jo bedre presterer jeg på eksamen. Det er som dere vet ganske viktig for meg. Jeg krysser fingrene for at det går like bra dette semesteret som tidligere! Jeg har hittil ikke fått en karakter som er lavere enn C, og det håper jeg på å bevare.

 

 

Jobb og fotografering. Jeg kommer til å ta utallige fotografier denne måneden, uten tvil! Som tidligere nevnt er jeg i praksis, og der går mesteparten av jobben ut på innholdsproduksjon. Derfor er det flere planlagte photoshoots framover, i tillegg til at det så klart er en del etterarbeid i form av redigering og planlegging av poster på sosiale medier. Det har i dag vært full fres med photoshoot på jobben, og det blir en ny i morgen også.

Nå skal jeg ikke glemme min andre lille “jobb” heller, som nemlig er å hjelpe Endometrioseforeningen med fotografering til magasinet deres. Jeg stiller når jeg har mulighet opp til arrangementer de enten deltar på eller arrangerer, og den 19. oktober er det fagdag om endometriose og adenomyose. Der skal jeg være tilstede for å knipse noen bilder.

 

Dette bildet ble tatt under livepodden til Femihelse på Kulturhuset i september.

 

 

Lage masse god mat. Jeg synes at jeg spiser så mye godt for tiden, og jeg er skikkelig glad for at jeg lager mye mat fra bunnen av som jeg gjør. I forrige uke bakte jeg og Mathias kanelknuter med oppskriften fra bakeriet i Lom. De ble knallgode! Jeg har fryst ned masse, og varmer en i ovnen som jeg spiser omtrent hver dag, hehe. Jeg har lovet lillesøsteren min at vi skal bake disse når jeg kommer hjem til jul, så gode ble de faktisk.

Nå som det er høst passer det jo ypperlig med hjemmelagde supper! Som regel lager jeg gulrotsuppe eller tomatsuppe, det er mine store favoritter. I går lagde jeg ovnsbakte rotgrønnsaker til middag, og det må jeg virkelig begynne å lage oftere. Det er så godt, og ikke minst sunt! Fun fact: jeg likte ikke søtpotet før, men nå er jeg veldig glad i det. Jeg brukte det blant annet i søndagens middag, mmmm. En dag har jeg lyst til å prøve meg på å lage søtpotetstappe og søtpotetsuppe også!

 

Liiiten throwback til da jeg lagde vegetarlasagne med cottage cheese i starten av året. Denne ble veldig god, og jeg kan godt tenke meg å lage den på nytt snart!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg