En dårlig start på uka

 

Det er ny uke, og den har ikke hatt en særlig god start for min del. I går kveld fikk jeg skikkelig kink i nakken, dermed sov jeg dårlig i natt, og i dag er det ingen bedring. Jeg kan ikke se ned, opp, eller til sidene uten at det kjennes ut som noen klyper skikkelig hardt i en muskel som går nedover ryggen. Ush, det er så vondt! Jeg føler meg ganske handicappet, og mine daglige gjøremål har med ett blitt vanskeligere. Håper virkelig at dette går over, for jeg har nemlig ikke noe lyst til å dra til kiropraktor etc. Jeg er så utrolig følsom i ryggen og nakken at jeg ikke tåler å bli massert vanlig uten at jeg hyler, og da ihvertfall ikke av en kiropraktor!!

Uansett, jeg tror jeg har svaret på hvorfor kinken har kommet.. I går hjalp jeg ei venninne å bære et tungt skrivebord ned fem etasjer, og så hjem til henne. Ellers gikk jeg veldig mye ute i går, der jeg store deler av turene så ned (pokemon go, dritflaut), også gjorde jeg yoga på kvelden. Det ble nok rett og slett for mye for den ynkelige nakken min.

 

Noen av dere tenker kanskje det ikke er rart jeg har kink i nakken med denne poseringa her, men det ble tatt for noen dager tilbake. Så vet dere det!

Jeg kom meg heldigvis til gruppeterapien i dag, og det er ikke minst skikkelig flaks at det ikke er noen skole denne uka! I morgen tidlig skal jeg derimot til legen for å ta nye allergiprøver, så slipper jeg muligens å føle at jeg går rundt med influensa hele sommeren. Ellers går uka til å jobbe masse med eksamensoppgavene. Jeg skal filme en videoblogg av meg selv, fotografere noen magasiner jeg har + magen min med operasjonsarr, filme masse av de tingene jeg gjør, redigere de fotografiene som egner seg til bildeserien osv osv. Da håper jeg bare at denne kinken går over fort som fy, for jeg har ikke tid til den!!

 

Forresten må jeg tipse dere om noe skikkelig digg. På enkelte matbutikker finnes det et (ganske overpriset) matkit med kinesisk szechuan, men jeg lover dere det er verdt det! Du må tilsette 400g kjøtt (jeg bruker kylling) og ca. 250g grønnsaker (jeg bruker brokkoli, gulrot og bambusskudd). Jeg lagde dette til middag i går, og jeg bør nok advare dere om at det er ganske sterkt! Det følger med en pose krydder som gjør det enda sterkere, noe jeg ikke kan fatte og begripe at noen har lyst til å bruke da. Jaja, hver sin smak!

Denne retten er uansett veldig god, og det er flere år siden jeg spiste det sist. Jeg må absolutt begynne å ha dette til middag oftere!

 

Forresten nummer 2: jeg låner et kamera fra skolen, et speilløst Canon EOS M50 for å være presis. Saken er den at jeg har forelsket meg ganske mye i dette lille, men utrolig gode kameraet! Det er seriøst perfekt å ha med på farta, filmer i 4K, har gode manuelle innstillinger osv osv. Perfekt for meg! Jeg kommer aldri til å selge eller kvitte meg med speilrefleksen, men et luksusproblem er jo at det blir litt for tungt og stort å drasse på i lengden. Et mindre (og nesten like bra) kamera hadde derfor passet utmerket! Orker jeg derimot å betale nærmere 7000 kroner for et slikt et? Ikke med det første iallefall!

Jeg bør for eksempel heller prioritere å spare pengene mine hvis jeg i verste fall ikke får en jobb i sommer, da må jeg jo ha mulighet til å betale husleia på en eller annen måte. Tror jeg gjør lurt i det altså! Apropos det så skal jeg i kveld kikke litt på jobbmuligheter både i Harstad og i Oslo for sommeren. Skrik ut om dere har tips, hehe.

 

2 kommentarer
    1. Dood æ våkna også opp med kink i nakken i dag som faen ikke vil gi sæ 🙁 Det e det verste, føle mæ handicappa kan ikke se til venstre uten en smerte som skyt ned gjennom ryggen. Håpe du blir bedre asap, kan ikke se for mæ å gjøre vlogging, fotografering og masse redigering med kink i nakken.
      Og den szechuan-boksen fra Toro e himmelsk, men alt for dyr for studentbudsjettet mitt haha… Tikka masala boksen e også sykt god, den pleie vi å ha ofte! Krydderet e sykt sterkt så anbefale å ikke bruke hele posen i retten, men heller ha krydderet over i en tom saltbøsse og bruke det som toppkrydder etterpå når man finn ut kor sterkt man vil ha det. Da kan man også bruke krydderrestan til å spice opp enchiladas, gryteretta, taco osv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg