En innholdsrik uke før et nytt og annerledes skoleår

 

Hei alle sammen! Jeg håper dere har det bra. Jeg har hatt min aller siste ferieuke før fadderuke og skolestart. For akkurat en uke siden flyttet lillesøsteren min hit til Oslo! I løpet av de siste syv dagene har jeg derfor assistert henne en del med det meste som følger med en slik flytteprosess. Vi har i tillegg funnet på masse koselige ting sammen med tanten min. Det har altså vært full rulle, og enda mer blir det til den kommende uka!

I morgen starter fadderuken som varer fram til det er faglig kickoff på fredag (en forelesning om praktisk informasjon og diverse). Det blir live velkomstseremoni og litt grilling og morsomheter i parken i morgen, og jeg regner med det blir litt i samme båt resten av uka også.

Jeg, lillesøster og tanten min har blant annet vært på Hadeland Glassverk og i Sandefjord, gått tur rundt Østensjøvannet, sett dokumentarfilmen Blackfish og spist masse god mat! Det er stor stas å ha litt familie i Oslo nå ❤️

Ellers har jeg kjøpt juletrepynt; en gris og en ballerina, nye middagsfat og tre nye planter (mange overlevde dessverre ikke å bli etterlatt i fem uker alene da jeg var i Harstad).

 

Skjeletter av hvaler. Det største var helt syykt svært! Tenk så små vi mennesker er i forhold.

 

Hvalfangstmonumentet i Sandefjord. Kan forresten påpeke med èn gang at jeg ikke er typen som er for hvalfangst altså, haha..

 

En vakker svane som fulgte etter oss langs havna i Sandefjord.

 

Meg og lillesøsteren min Ida i den botaniske hage.

 

Tenk å ha dette i hagen sin! Det er målet i livet det.

 

 

Vi har fått timeplanen vår for det kommende semesteret, og foreløpig er det omtrent 50/50 med liveforelesninger og personlig oppmøte. Ting kan jo selvfølgelig endre seg med tanke på situasjonen med corona nå om dagen. Det ser også ut som at vi har ett og ett fag om gangen, noe jeg syntes er helt utmerket på grunn av bedre struktur og fokus! Noe annet jeg er veldig glad for, er at det kun er hjemmeeksamener enten i grupper eller individuelt, for dere vet jo at jeg pleier å grue meg ihjel før skoleeksamener..

Fagene vi skal ha fram til jul er strategisk analyse, kvalitative metoder og vitenskapsteori, markedsstrategi, og forbrukerforståelse med psykologisk perspektiv. Spennende!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg