Grønne fingre?

 

Jeg har herved ompottet min første plante! Den er snart et år gammel, og jorden så skikkelig tørr og stygg ut, så da tenkte jeg at det var på tide ettersom det går mot vår. Jeg tok en tur til Plantasjen (sikkert min favoritt-butikk of all time) og kjøpte inn en litt større plantepotte, en enda litt større potte og blomsterjord. Jeg klarte selvfølgelig ikke å dy meg, og kjøpte en plante til den gamle potta som nå skulle byttes ut, hehe.

Ettersom dette er første gang jeg ompotter noe som helst, vet jeg jo ikke om jeg har gjort det riktig. Vi får bare krysse fingrene for at den ikke ligger dau i morgen tidlig!

 

Planten jeg kjøpte (til venstre) heter visst Ctenanthe Burle-Marxii. Et navn jeg personlig aldri kommer til å huske, men da vet dere iallefall det. Til høyre ser dere planten som er ompottet! STOLT.

 

Men en ting skal være sikkert, og det er at jeg likte følelsen av å stelle og styre med planten! Det føles liksom bra å gjøre ting selv, og ikke minst føle at man får det til. Det er jo noe som skal holdes i live, vokse og ha det bra. Jeg vet ikke, det er vel bare noe med det?

I fremtiden når jeg og M skaffer oss større bolig, blir det uten tvil flere planter og relaterte prosjekter i hus! Det hadde vært veldig kult å dyrke både mat og andre planter selv. I den lille studenthybelen vi har nå er det ikke vits å tenke tanken på dyrking engang. Jeg har også lyst til å kjøpe en svær arekapalme nå som de er på tilbud, but where to put it? 😭

 

 

3 kommentarer
    1. Åååh, så fin den nye planten din e! Og peperomiaen også, har så lyst på en sånn! Haha føle dæ virkelig på det med plassmangel, og æ har ei greit stor leilighet :’) Vi må bare jobbe hardt sånn at vi i fremtida har råd til et stort hus med plass til mange planta (y)

      1. E positivt overraska over kor lett peperomiaen va å stelle med, i og med at æ har hatt den så lenge og ved flere anledninge har holdt på å drepe den 😅 Så den anbefale æ å skaffe! Og ja, det e utrulig greit å bruke plass til fremtidige planta som motivasjon til å jobbe hardt 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg