Handling ved svenskegrensa

 

Noe som var litt tradisjon for meg fra da jeg bodde i Harstad, var å kjøre til svenskegrensa både for å handle og for turen sin del. Det gjorde jeg med moren og storesøsteren min i dag! Været var nydelig (enn så lenge, i morgen skal det bli et ordentlig møkkavær med masse regn og skredfare), og jeg har derfor knipset noen bilder. For en gangs skyld tok jeg med kameraet mitt på turen, noe jeg som regel er lite flink til å gjøre. Fremgang er det iallefall!

 

Om dere er interessert i å vite hva jeg kjøpte så er det følgende: Kopparberg cider med jordbær og lime (dette er den beste cideren jeg har smakt EVER), Fanta Lemon, Maltesers, Haribo-godteri til M, jordbærte fra Lipton, en liten flaske med Festis-drikke som var SYKT god, melkesjokolade og firkløver fra Freia, ooog til slutt en røykpakke (til fest, as you may know, jeg røyker ikke ellers!!! Bare greit å spare litt penger, hehe).

 

Til tross for at jeg har hatt en fin tur og er fornøyd med godteri-brus-jordbærte-innkjøpet, så skjærer det litt i mitt “miljøvennlige hjerte” likevel. Det å handle billig er greit nok, men godteri er for det første ikke særlig sunt for kroppen, på en annen side er dette noe jeg kan ha liggende lenge til spesielle anledninger. Jeg fråtser jo ikke i meg alt på en gang! For det andre skulle jeg nesten ønske at jeg tok med meg det gjenbrukbare handlenettet fra Oslo, men hva visste vel jeg om at vi skulle handle i Sverige? Jeg kan iallefall trøste meg med at plastposene blir brukt som søppelposer og andre ting her i heimen! 

 

Ellers var vi en tur på favorittspisestedet ved grensen som heter Ebbes Kök for å spise lunsj. De har ikke det største utvalget av mat, men det er helt greit, og jeg liker det meste som er der! Jeg spiste club sandwich nok en gang, og det var veldig godt. Som tidligere nevnt er jeg svak for sandwicher og sånt. Alt i alt har det vært en fin tur, og nå er jeg sammen med lillesøsteren min. Det var etterlengtet! Jeg skal framover prøve å fortsette på min gode flow med å stå opp tidlig. De fleste regner jo ikke klokken 8 som tidlig, men etter en lang periode med skikkelig dritt døgnrytme, så er jeg faktisk litt stolt!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg