Hele dagen på legevakta

 

I dag har jeg tilbragt en god del timer på legevakt og deretter på akuttmottaket på et annet sykehus. Grunnen til det er at jeg i går ettermiddag ut av det blå fikk sterke smerter på den ene siden av brystet, og det forverret seg skikkelig utover kvelden. Da jeg våknet i morges etter en litt turbulent natt, hadde jeg fortsatt like vondt. Jeg bestemte meg for å reise ned til legevakten, der jeg både måtte ta blodprøver, måle EKG og ta røntgenbilder av lungene.

Etter litt venting og usikkerhet rundt hva som var problemet, ble det bestemt at jeg skulle flyttes til et annet sykehus der jeg skulle få videre oppfølging. Der ble det mistanke om blodpropp i lungene, og jeg fikk behandling med èn gang dersom det skulle være tilfellet. Det vil altså si blodfortynnende sprøyte. På sykehuset ble det tatt utallige blodprøver, det ble målt blodgass, jeg fikk veneflon, og jeg måtte gjennom en CT-undersøkelse.

 

Hahaha, miserabel much?

 

Etter en (laaang) stund ble det konstatert at jeg har lungebetennelse etter å ha sett på bildene fra CT’en. Altså ikke blodpropp, heldigvis! Selv om det er litt kjipt med lungebetennelse da.. Jeg blir iallefall behandlet med antibiotika, og forhåpentligvis er jeg på bedringens vei snart! Det er også greit å vite hva som er grunnen til de sterke smertene, og at de kommer fra den ene lungen. Og jeg må bare si: vi har faktisk et sinnsykt bra helsevesen her i Norge!! Jeg ble fulgt skikkelig bra opp, og ble tatt godt vare på. Jeg er så glad for at jeg dro til legevakten i dag, og ikke bare lot det gå denne gangen. Tenk om jeg hadde sittet her med en betent lunge og ikke gjort noe med det?!

Jeg kan iallefall godt forstå hvorfor jeg har vært så syk den siste tiden! Jeg hadde en liten mistanke om lungebetennelse fra da jeg begynte å få helt forferdelig hoste, og enda sterkere da jeg fikk så vondt i brystet. Det er jo noe jeg aldri har opplevd før, men nå skal jeg prøve mitt aller beste på å slappe av! Goood natt fra meg, I’m out.

 

9 kommentarer
    1. Shit, ja da va det kanskje ikke så rart at du har vært syk så lenge! Enda godt det ikke va en blodpropp da, følte æ fikk hjertet i halsen da æ leste innlegget haha! Får håpe du endelig blir frisk nu som du e på antibiotika-kur, masse god bedring ❤

      1. Haha, fikk også hjertet i halsen da dem sa det og begynte å gi mæ behandling for det 😂 Hadde overhodet ikke falt mæ inn at det kunne være SÅ alvorlig, så æ e glad det “kun” va lungebetennelse! Thank you <3

    2. Nooooo går det an at du ENDA e syk?! Herregud stakkars, regne med du e bra lei av å være syk nu. Ønske dæ masse god bedring, glede mæ til du blir frisk og klar for å blogge igjen ❤

      1. Jepp, har ikke ord engang, haha! Lungebetennelse har visst ofte en tendens til å vare leeenge, dessverre :(( Tusen takk, så koselig <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg