Home

Reklame | Poster Store

 

 

Vi er hjemme i Oslo! Jeg hadde veldig blandede følelser angående dette da vi reiste for to dager siden, men nå har jeg det litt bedre. Vi har fått gjort en del ærender som å handle inn matvarer, henge opp plakatene jeg presenterte for dere i forrige innlegg, kjøpe inn nye planter, og resirkulere glass-avfall som hadde samlet seg opp de siste par månedene. Det føles veldig digg å ha ting unnagjort!

Jeg vil tro at det fort vil gå seg til, selv om jeg blir en del urolig av endringer i omgivelsene. Så fort jeg har fått et par dager her, kommet i gang med terapien og skolen i neste uke, så er jeg nok i rute igjen! Jeg har et par gjøremål til, som å handle inn til neste ukes middag, bake brød, lage jordbærsyltetøy, vaske badet, innkjøp av ting det er en smule kjipt å bruke penger på (hårfarge, balsam, mine elskede kryssordpenner) ol. Det er greit å krysse slikt av listen før semesteret kommer skikkelig i gang!

 

Nå som plakatene er oppe på veggene, vil jeg selvfølgelig vise dere hvordan resultatet har blitt.

Gangen er mer innbydende å komme inn til! Plakaten kan du finne HER. Jeg har størrelse 70x100cm.

 

Plakaten til venstre hang der fra før, så den høyre passet fint inn. Plakaten til høyre kan du finne HER, og jeg elsker den. Jeg har den største, altså 70x100cm. Jeg kjøpte forresten også smaragdpalmen i går, og jeg kjenner virkelig hvor mye planter og ting på veggene kan ha å si for trivselen i boligen!

 

Plakaten av bjørnen kan du finne HER. Plakaten av tåkete skog kan du finne HER. Jeg har størrelse 50x70cm på begge!

 

Plakaten Luna kan du finne HER. Størrelsen jeg har er 50x70cm.

Jeg er kjempefornøyd med plakatene, og jeg får direkte ro i sjela av å titte på dem. Om du ønsker å bestille plakater fra Poster Store, kan du bruke rabattkoden “mairho30” for å få 30% avslag på alle plakater (gjelder ikke Selection). Psst! De har også flotte rammer. Til dere som er så heldige å ha plass/mulighet til å henge opp bilder på veggene, hihi.

 

Over til noe litt annet:

I kveld bestemte jeg meg for både å farge brynene og å prøve ut en ansiktsmaske jeg fikk en sample på. Og dere… SE på ansiktet mitt!!! 😂

Beklager så meget for den shtøgge sveisen. Uansett, jeg var ganske redd fram til jeg innså at dette tydeligvis er en helt normal reaksjon å få, og rødheten er tilnærmet borte nå etter en times tid. Men… Wont do it again!

 

Når jeg først er i gang her, ønsker jeg å dele neste ukes middagsplan med dere! Kanskje får dere litt inspirasjon?

 

Middagsplan Uke 2: 

Mandag – frossenpizza. Enkelt og greit, og en gang i blant må det være lov. Timeplanen til meg og M klaffer litt dårlig, så vi får bare en time til å både lage og spise maten. Da gjør vi det lett! Det blir vel enten Grandiosa original eller Rustica med ost (jeg håper på sistnevnte).

Tirsdag – salat. Når vi spiser usunt dagen før, syntes jeg det kan være lurt å balansere det litt. Derfor blir det salat på tirsdag. Den inneholder blant annet hjertesalat, kikerter, agurk, paprika, mais, penne, hvitløk, og fetaost.

Onsdag – tandoorigryte med kyllingfilet. Dette er noe av det beste jeg vet! Jeg bruker Toro sin gryte, så det er ikke noe kompliserte greier. Kok opp ris, stek kyllingfilet, bland inn pulveret fra posen, tilsett vann og Creme Fraiche. Så enkelt er det!

Torsdag – spaghetti og kjøttdeig. Livretten til M. Når jeg får viljen min dagen før, må han få viljen sin dagen etter.

Fredag – hjemmelaget tomatsuppe. Denne syntes jeg er veldig god! Jeg bruker en oppskrift fra Tine, og serverer med hvitløksbrød ved siden av. Oppskriften kan du finne HER.

Lørdag – hjemmelaget lasagne. Det er jo tross alt lørdag! Jeg serverer med salat i tillegg. Oppskrift kan du finne HER.

Søndag – butter chicken. En venn fra klassen min gav meg et glass med Butter Chicken paste (shoutout til Sander), og den er snart tom 🙁 På søndag skal den brukes opp, og ved siden av har jeg ris og salat. Gleder meg!

 

Jeg har ikke det sunneste kostholdet der ute, men jeg trøster meg med at det kunne vært verre, hehe. I det minste får jeg i meg en del frukt og grønt i andre måltider også!

Herregud, dette ble et ganske rotete innlegg. Sånn blir det når man har mye på hjertet! Uansett håper jeg dere alle får en flott uke, og ønsker dere lykke til med eventuell oppstart av skole eller jobb etter juleferien.

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg