Jeg har kjøpt Mac!

 

For øyeblikket blogger jeg fra min helt egne, nye MacBook Pro! Grunnen til at jeg gikk for en så dyr maskin er at min gamle PC nesten ikke hadde nok kapasitet til å bruke Lightroom engang… Under eksamenen i april der jeg måtte bruke videoredigeringsprogrammet Premiere Pro var det mildt sagt et helvette, og det var bare såvidt det gikk. Nå som dette skal bli en større del av hverdagen min med tanke på jobben jeg har fått, er det helt nødvendig med en PC med nok kapasitet til å takle å kjøre redigeringsprogrammer.

Det er skikkelig uvant å bruke Mac! Det er jo en helt annen greie enn en Windows-PC, hehe. Jeg har litt å lære meg altså! Forhåpentligvis kommer jeg meg raskt inn i det. Nå skal jeg prøve å selge min “gamle” PC som egentlig ikke er så gammel, 1 år og 9 måneder for å være presis! Den fungerer kjempefint til andre formål som for eksempel generell surfing, bruk til studier, strømme serier og filmer osv. Det er rett og slett ingenting i veien med den utenom at den ikke har god nok kapasitet til å takle tyngre redigeringsprogrammer som nettopp Premiere Pro. Lightroom og Photoshop fungerer greit i og med at et bilde ikke er like stort og tungt som flere videofiler på en gang, men jeg merker helt klart stor forskjell på bilderedigeringsprogrammene nå.

 

 

Dette er min nye baby! Jeg passer veldig godt på den, og jeg kan fortsatt ikke helt skjønne at det er min. Det er jo en luksus jeg ikke har vært borti før, annet enn at vi fikk bruke stasjonære Macer da jeg gikk medier og kommunikasjon på videregående. Den er heldigvis forsikret, så jeg trenger jo ikke akkurat å sette den inni en glasskule og ikke la en sjel være borti den, hehe. Den er jo tross alt til for å brukes!

Og nei, jeg hadde ikke råd til å punge ut nærmere 20 000 kroner der og da, så jeg har den på en nedbetaling som fungerer likt Svitsj-systemet for mobiler. Jeg kan velge å cashe ut det resterende beløpet etter to år, eller bytte den inn i en nyere versjon for å fortsette på samme måte. Nå vet jeg jo ikke hva det blir til om to år, men jeg regner sterkt med at denne er bra nok til at den kan vare lenge.

Åh, jeg er så fornøyd allerede! Jeg har hatt den i 4 dager nå, og den har blitt brukt ganske mye for at jeg skal bli terpet på Mac-systemet, hehe. Jeg har lastet ned programmene jeg har behov for, lastet over bilder, testet ut programmer osv osv. Wiii!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg