Jeg skal fjerne spiralen

 

Etter en kveld med forferdelige smerter i livmoren, bestemte jeg meg for at nok er faktisk nok. Jeg har slitt med mye diverse greier etter at spiralen ble satt inn da jeg opererte i desember. Blant annet kraftige migreneanfall med aura, nedstemthet og vektøkning. I starten hadde jeg veldig sterke smerter, og det har jeg fortsatt hatt i ny og ne. I morgen ettermiddag skjer det, da har jeg time hos gynekologen som opererte meg. Jeg tenkte at det kan være lurt å dra til noen som er flink på endometriose og ikke minst at jeg slipper å vente i månedsvis på å bli henvist til gynekolog. Men det innebærer også at jeg må dra til privat sykehus. Det er et par hundre (tusen)lapper dyrere, men det får så være. Det blir nok verdt det.

Jeg vet ikke hvordan det kommer til å bli etter at spiralen er ute, men jeg er innstilt på at det kan ta noen dager og uker før ting bedrer seg. Det jeg vet er at jeg bør bruke prevensjonsmidler som gjør at jeg ikke får mensen, men jeg vil tro at gynekologen jeg skal til har hakket mer peiling enn det jeg har, hehe. Jeg oppdaterer i alle fall etter jeg har vært der, så fremt jeg ikke er sengeliggende og vrir meg i smerter da..

 

 

Jeg er så klart veldig spent, og sitter med mange spørsmål. Hvor dyrt blir det? Kommer det til å gjøre vondt? Finner gynekologen trådene til spiralen med en gang, eller må det lirkes og letes? Vil jeg ha mye smerter etterpå? Kommer jeg til å få migrene like etter? Hvilket prevensjonsmiddel skal jeg bruke neste gang? Alle disse spørsmålene får jeg avklart i morgen kveld. Ønsk meg lykke til!

 

4 kommentarer
    1. Grusomt at det er så mye bivirkninger med prevensjon.. Gleder meg til den dag de finner en måte å stoppe hele menstrusjonen på for heller å bare kunne ta en pille som setter det i gang igjen den gangen man vil bli gravid!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg