Last summer

 

Sommeren for et år siden var noe for seg selv. Jeg hadde det utrolig bra, utrolig kjipt og sist men ikke minst hadde jeg en helt annen innstilling til livet og hverdagen generelt. Jeg vil tørre å påstå at den psykiske helsen min har forverret seg noen hakk det siste året, og jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som kan være årsaken. I motsetning til nå klarte jeg i fjor å tenke mer positivt rundt ting, og særlig de vonde følelsene jeg opplevde.

Det jeg egentlig vil med dette innlegget er å mimre litt tilbake til sommeren i fjor ved å vise dere noen hendelser og bilder. Jeg er jo SÅ glad i å mimre, se på bilder, lese i bloggarkivet mitt etc. Så da får det gå utover bloggleserne mine også, hehe!

 

Rett etter vi fikk sommerferie reiste jeg og M avgårde til London, og deretter til Edinburgh sammen med vår gode venn Rasmus. Det var en koselig ferie, og vi trivdes veldig godt i Skottland!

 

 

Jeg tok ei tatovering hos Miriam Andrea på Attitude i Oslo. Det er fortsatt favoritt-tatoveringen av de jeg har! Jeg husker at det ble ganske smertefullt mot slutten ettersom jeg satt i stolen i noen timer, men når jeg studerer alle detaljene er det veldig forståelig at det tok litt tid for å si det sånn, haha.

 

I noen dager befant lillesøsteren min seg hos meg i Oslo. Vi hadde det fint, men gud så varmt det var!! Det ble mye god mat, SmoothieXChange, turer, kakling (som vi pleier å si, det betyr å snakke mye til de som ikke vet det) og handling. Forresten er det veldig uvant å se meg selv med så lyst hår! Nå har jeg hatt mørkebrunt (nesten svart) hår i mange måneder, og før det hadde jeg rødt hår i et halvt års tid. Fargen på bildet er så å si min naturlige.

 

Jeg var en del uker i Harstad på ferie, og jeg hadde det veldig fint der. Jeg lengtet skikkelig hjem, altså dit, og det var godt for meg å være der. Ikke det at jeg gjorde noe spesielt altså, men jeg tilbragte mye tid med familie og venner. Jeg var derimot helt nede i kjelleren da vi skulle reise tilbake til Oslo, og jeg hadde ikke lyst til å dra i det hele tatt.

 

 

Apropos hårfarger. Jeg farget håret mitt rødt denne sommeren mens jeg var i Harstad!

 

 

Bare et par dager etter vi kom til Oslo mot slutten av sommeren, dro jeg og M en tur med Kiel-båten Colorline. Vi hadde en fin og avslappende tur, og nøt tilværelsen på den fine båten! Fire timer i byen Kiel i Tyskland fikk vi også.

 

Så var vi kommet til slutten av denne mimringen til forrige sommer. Det var alt i alt en fin sommer, men med det sagt hadde jeg også noen fæle stunder. Det er selvsagt helt normalt, og de aller fleste mennesker opplever oppturer og nedturer på en daglig basis. Stikkordet til mine vonde følelser den sommeren var uten tvil separasjonsangst. Det føltes ut som verdens undergang da M dro til Harstad før meg, og det føltes nok en gang ut som verdens undergang da jeg og M skulle reise fra familien og tilbake til Oslo som er vårt virkelige hjem. Jeg begynner faktisk å komme på et litt bedre stadium når det kommer til akkurat dette her, men det skal sies at det går veldig mye opp og ned i perioder! Det gikk for eksempel fint å dra hjem til Oslo fra Harstad i år.

Det var dagens lille throwback! Snart kommer flere innlegg om Hellasturen, jeg gleder meg til å fortelle og vise flere bilder.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg