Lately

 

Herregud, som jeg skammer meg over at det er langt over en uke siden sist jeg blogget! Jeg har tenkt på bloggen hver dag, tro meg. Det bare er så vanskelig å uttrykke meg for tiden, og jeg har det både bra og dårlig. Dårlig fordi jeg føler meg stuck, men jeg er redd for fremtiden og ser ikke lyst på ting. Bra fordi jeg sakte men sikkert bryter litt ut av skallet mitt. Dette innlegget er derfor rett og slett en oppdatering over ting som har skjedd den siste tiden!

 

Jeg har avsluttet abonnementet mitt hos Fresh Fitness, og har begynt å trene hjemme på egenhånd. Ut februar har jeg likevel mulighet til å trene på treningsstudioet, så da har jeg planer om å benytte tredemølla noen ganger mens jeg kan! Uansett, for det første sparer jeg 249 kroner i måneden, og for det andre får jeg bedre utbytte av å trene hjemme. Jeg tør å pushe meg selv mer, og å grynte og pese om jeg må. Den eneste ulempen er at jeg ikke får jogget eller løpt noe, nå om vinteren på glattisen er det bare å glemme! Ser skikkelig frem til sommeren da jeg kan begynne å jogge utendørs!!

Jeg har mye bedre treningsvaner nå som jeg trener hjemme, og dørstokkmila er ikke like lang ettersom jeg har yogamatter og treningsball i samme rom som jeg (alltid) oppholder meg i. Faktisk trener jeg 3-4 ganger i uka! Det innebærer så klart ikke kun styrketrening, men også yoga i ny og ne.

Haha, som sagt…

 

 

Det ser lyst ut med tanke på å bli ferdig med arbeidskravet fem dager før det egentlig skal leveres inn. Det eneste som gjenstår nå er å klippe og redigere et intervju og en oppfølgingsvideo (det er dette som tar lengst tid), og ta to portrettbilder samt redigere dem! På to uker skal jeg nok klare det, men det blir stress å ferdigstille alt. Det skal uansett bli skikkelig godt å ha det ute av verden, og å begynne med “de ekte” sakene; nemlig de store eksamensoppgavene.

 

Et miljøportrett av Mathias i studio! Jeg er fortsatt usikker på hvilket portrett jeg skal velge, men det står mellom dette bildet og to andre. Det der er så vanskelig, man vil jo gjøre det best mulig!

 

 

Jeg har et elsk-hat-forhold til gruppeterapien. Den gir meg faktisk noe, men den er jævlig utfordrende. Det å bli “tvunget” til å snakke høyt om følelsene og tankene sine til andre som skal høre på, er skikkelig fælt. Det som hjelper er jo å faktisk ha gjort det, å få tilbakemeldinger fra de andre pasientene og terapeutene, og ikke minst at andre også deler erfaringene sine. Man føler seg tvert ikke så alene lengre! Jeg kan tenke meg at gruppeterapi er superfint for de fleste typer psykiske vanskeligheter, særlig sosial fobi, depresjon, bipolar lidelse, personlighetsforstyrrelser etc.

 

 

Det er som regel når jeg er på mitt blakkeste at alle utgiftene kommer. Da jeg sjekket saldoen på kontoen i går fikk jeg litt sjokk. Helt til jeg sjekket kontoutskriften, så klart. Det er forsikringer, månedskort til transport, vaskekort som må fylles på, mat som må handles, Spotify, Netflix, TV2 Sumo… Det blir plutselig veldig mye på en gang! “Heldigvis” har jeg betalt nesten 1000 kroner for mye over egenandelen til frikortet, så forhåpentligvis får jeg det beløpet tilbake snart, også er det jo ikke helt krise med tanke på at stipendet kommer om ni dager. Håper for guds skyld at ekstrastipendet snart blir innvilget, I really need it!!!

 

 

Jeg har den siste tiden blitt veldig sikker på hva jeg aller mest ønsker å jobbe med, og det er innholdsproduksjon. Å jobbe kreativt er noe som gir meg utrolig mye mestringsfølelse om jeg får til noe bra! Jeg vet at jeg ikke er så aller verst på tekst og foto, og nå begynner det å komme seg litt på filmstadiet også. Tenk så gøy å faktisk kunne jobbe med det på ekte, og “do it for a living”!

 

 

 

Som regel har jeg perioder der jeg spiser eller drikker veldig mye av en ting fordi jeg har blitt hekta. Det har både vært leverpostei, Norvegia, paprika, kakao, bananer, kjeks, iskrem, smoothie bowls, jordbær med fløte, og lista er lang. Akkurat nå har jeg en stor greie for gulrøtter! Sist gang var det is som var tingen, men det har vært så ufattelig kaldt den siste tiden at is-cravingene har forsvunnet litt. Gulrot er jo ikke det verste å få i seg da!

 

 

En siste ting er at jeg ergrer meg over er at plantene mine er vanskelige å ha med å gjøre nå på vinteren, og jeg er livredd for at de skal takke for seg snart. Yuccapalmen min ser ikke ut til å bli fornøyd uansett hva jeg gjør, min 1,5 år gamle minikaktus har dødd (de der miniplantene er IKKE lett å ha med å gjøre syntes jeg, særlig ikke sukkulenter), og den lille arekapalmen ser IHVERTFALL ikke ut til å bli fornøyd.

 

Til min store overraskelse har Peperomia Rain Drop-planten klart seg godt, og den er snart 1 år gammel! Den ser riktignok helt annerledes ut i forhold til da jeg kjøpte den fordi noen blad er borte og noen nye har kommet i løpet av det året jeg har hatt den. Kanskje det er på tide å potte den om snart? Personlig har jeg null erfaring eller kunnskap om ompotting, må jeg kjøpe en svær sekk med jord eller?! Kan jeg bruke den samme potta som før? Haha, jeg har så mange spørsmål..

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg