Mat, mat, mat

 

Jeg tenker på mat døgnet rundt. Mat er det jeg ser fram til. Middag er uten tvil høydepunktet med dagen min. Jeg ELSKER mat! Jeg er tar ofte initiativ til å spise eller lage noe godt, og det er noe av det beste jeg vet. Noe jeg virkelig er en stor fan av, er det når jeg selv lager mat, også blir den faktisk skikkelig god. Det skjer ikke så ofte at det gjør noe, men det føles bra de få gangene det er tilfellet!

Jeg har både laget grønnsakssuppe og belgiske vafler, og jeg er veldig glad i begge deler. Jeg spiser både usunn og sunn mat, og jeg prøver å ha en grei balanse. Det er jo så klart viktig å ikke kun spise dritt, men også få i seg næringsrik mat! Samtidig syntes jeg det bør være lov å kose seg av og til, man lever jo bare en gang.

 

Åh, mat 😍😍 Det beste jeg vet!

 

Vær så snill å si at jeg ikke er alene om denne, haha! Jeg føler iallefall at jeg tenker hakket for mye på mat enn jeg bør gjøre, men det kunne jo helt klart vært mye verre. Forresten så anbefaler jeg alle å planlegge hva dere skal ha til middag uke for uke. Det gjør jeg, aller helst etter jeg har orientert meg for eventuelle tilbud (jeg bruker appen ShopGun, den viser deg tilbud til alle matbutikkene i nærheten av deg). På denne måten sparer jeg også både penger og reduserer matsvinn ved å bruke samme ingrediens i flere middager. Veldig lurt!

I morgen drar forresten jeg og M til Harstad, det skal bli godt! Planene for kvelden er å pakke ferdig og å skrive en liten tekst til en av oppgavene i arbeidskravet (hele greia skal leveres inn innen uka er omme, og jeg er READY). Ellers har jeg hatt ei økt på tredemølla i dag, men jeg utelukker ingen kveldstur i løpet av kvelden. Jeg og M har nemlig begynt å spille Pokemon Go, flaut som det er. Jeg skammer meg litt, og skrur alltid lysstyrken ned på det laveste for at ikke folk skal se hva jeg driver med på mobilen…

Uansett, jeg hører rykter om at flere har vinterferie nå. KOS dere masse, enten dere har ferie eller ei! Jeg skal iallefall kose meg glugg i Harstad frem til søndag.

 

 

4 kommentarer
    1. Datteren min, noe eldre enn deg, er også slik. Elsker mat. Det har hun alltid gjort. Dessuten blir hun drittsur når hun er sulten. Blid igjen straks det kommer en tallerken med noe på bordet. Tror det er mange som er slik.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg