Nyoperert og blakk

 

Der var det skumle tannlegebesøket jeg hadde gruet meg så mye til over for denne gang. Ikke bare fjernet jeg den øverste visdomstannen som planlagt, men den nederste ble operert ut i samme slengen. Da den var en smule betent, og jeg har hatt smerter i underkjeven også. Nå er jeg altså bedøvd, jævlig blakk (*kremt* 9000 kroner fattigere) og dermed litt frustrert. Jeg krysser fingrene for at jeg ikke kommer til å ha så veldig vondt nå i ettertid, men jeg sitter klar med smertestillende likevel!

Dette passet ikke kjempebra med tanke på at jeg reiser tilbake til Oslo på torsdag, og etter planen reiser til Hellas neste onsdag. Det har seg jo nemlig slik at alle pengene  jeg hadde spart opp til reisen (pluss litt mer), nå gikk til tannlegeregninga. I tillegg fikk jeg beskjed om å få fjernet stingene om 10-14 dager, noe jeg helst bør få gjort i Oslo men ikke kan grunnet at jeg egentlig skal reise utenlands før det har gått 10 dager.. Jeg må nesten bare vurdere hva jeg gjør, uten å si så mye mer om det nå!

 

Her har dere meg akkurat nå, og jeg har aldri sett bedre ut! Neida… Jeg føler meg mildt sagt ganske dritt. Det er kanskje lett å se hvor jeg er bedøvd? Kan nevne at det så ti ganger verre ut like etterpå, jeg så ut som en hamster.

 

Ellers er jeg bare glad og takknemlig for at det er over nå, annet enn at jeg framover må ta det mye med ro og kanskje vil oppleve en del hevelser og smerter. Sist men ikke minst blir det litt slitsomt med spisingen og sånt, men jeg overlever. Jeg måtte jo tross alt leve slik en stund mens rotfyllingen pågikk i fjor høst! Konklusjonen er uansett at jeg ble tatt veldig godt vare på mens jeg var der, selv om det nå var noe ekkelt å få bedøvelsen som også inneholdt adrenalin. Jeg lå derfor der med hjertebank og skjelvinger i noen ekle minutter. Glad det er over!

Resten av dagen skal jeg ta det helt med ro, spise hjemmelaget gulrotsuppe til middag, kanskje gråte litt, og muligens si hei til M som har bursdag i dag! Gratulerer med dagen til min kjære beste venn, kjæreste og samboer ❤️❤️

 

 

2 kommentarer
    1. Det går helt fint å fjerne stingan skjøl! Desinfiser ei lita saks og en pinsett, så e det bare å klippe nært tannkjøttet og dra ut stingan. Nettopp gjort det skjøl og det gikk helt fint og gjorde ingenting ondt 🙂

      1. Det va ikke så dumt! Har et sting oppe som æ treng hjelp til å fjerne fordi det ligg vanskelig til, men de nede kan æ vurdere å prøve mæ på sjøl hvis æ ser at det går greit 😃

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg