Oh hey

 

Og med det er det en måned siden sist jeg gav lyd fra meg her inne. Jeg har rett og slett ikke helt visst hva jeg skulle ha skrevet om, i tillegg til at det er lite bildetaking med både kameraet og mobilen. Det sier seg kanskje derfor selv at det ikke skjer mye interessant i livet mitt for tiden. Februar er nå omme, og det har vært en grei og kjapp måned!

Tenk at det allerede er mars! Herregud, det går jo mot vår folkens. Forhåpentligvis kommer den til Oslo i april som den har gjort de to andre årene jeg har bodd her til nå. Det er likevel litt vanskelig å tro på med tanke på synet som møtte meg da jeg tittet ut vinduet da jeg våknet i dag, nemlig masse snø. Uansett var det litt forventet, i og med at man nesten ikke kan si det har vært noe vinter i Oslo de siste månedene. Grønt gress her og der, VEPS (!!!) utenfor vinduet vårt osv.

Nå som det ganske brått har blitt mars etter min mening, kjenner jeg at jeg stresser hakket mer med skolearbeidet, og da særlig bacheloroppgaven. Jeg har liksom tenkt “pøh, det er jo bare februar og vi er så godt i gang allerede, null stress”, men nå ser jeg at vi faktisk har litt dårlig tid. Vi er allerede over halvveis inn i antallet forelesninger vi skal ha dette semesteret. Hvor ble tiden av?!

Framover blir det mye av det samme; studier, fullføring av terapi, og jobbsøking. Jeg kan likevel lage en liten bullet point-liste over den siste månedens snakkiser, så glad som jeg er i lister.

 

 

– Jeg har fått en avslutningsdato for terapien, og allerede i starten av mai er jeg 100% ferdig! De siste par gruppetimene har jeg virkelig fått utfordret meg. Det har vært gråting, hosteanfall, snakking og nysgjerrighet. Altså noe som ikke er typisk meg i gruppa! Nå er det hosteanfallet derimot noe jeg ikke håper skjer igjen da, hehe. Håper denne forkjølelsen går over snart!

– I løpet av vinteren har vitamin D-lageret mitt sunket litt, og jeg har nylig begynt med tilskudd. Jeg krysser virkelig alle fingrene for at det kanskje vil hjelpe med å gi meg mer energi i hverdagen.

– Jeg savner veldig å trene og være i aktivitet. Hver dag får jeg opp såkalte tilbakeblikk på Snapchat, og her om dagen var det visst et år siden jeg sprang rævva av meg på tredemølla på Fresh. I miss those days! Problemet jeg har nå er at jeg blir så svimmel og sliten av nesten ingenting, og derfor kjenner jeg dessverre at det er evig nok med en gåtur om dagen og ei yogaøkt hver uke.

– Litt skolesnakk slipper dere ikke unna! Jeg har faktisk takket ja til masterstudiet!! Til tross for det er jeg ikke 100% sikker på om det er det jeg skal gjøre eller ei, men nå har jeg i alle fall muligheten. Det veier jo aller mest mot videre studier, men da ønsker jeg å jobbe deltid ved siden av både for å klare meg økonomisk og for å få erfaring fram til jeg eventuelt har en master (!!!) i markedsføring.

– Dersom jeg tar mastergraden, har jeg og M bestemt oss for at vi kommer til å bo i denne bittelille leiligheten vår fram til jeg er ferdig. Egentlig hadde vi planer om å flytte til ei større leilighet til sommeren, men for det første er det så mye kaos med flytting, og for det andre er det noe vi virkelig ikke kan eller ønsker å ta oss råd til. De pengene vi sparer hver måned på å fortsette å bo her etter sommeren, har vi bestemt oss for å sette inn på BSU-kontoene våre. Ved enden av det eventuelle studiet mitt har vi i alle fall spart opp noen kroner!

– Jeg holder som sagt på å bli utredet for et eller annet relatert til helsen min, og det som gjenstår framover er en blærescan (ultralyd av blæren) i neste uke, en legetime om to uker, MR av hodet og nakken/ryggen i mai, og til slutt en ny time hos nevrolog. Jeg ser skikkelig frem til å ha alt unnagjort!

 

 

Det var den lille oppsummeringen for denne gang! Som dere skjønner, gleder jeg meg til mai er overstått. Da er jeg ferdig med terapi og utredning, bacheloroppgaven og dermed også bachelorstudiet, og jeg har forhåpentligvis funnet en jobb innen den tid. Det skal bli greit å starte litt ferskt med juni måned.

Fremover aner jeg ikke hvor mye spennende jeg kan blogge om med tanke på omstendighetene. Jeg får ta det litt som det kommer!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg