Slik gikk det med bedriftsøkonomien

 

For to dager siden fikk jeg resultatet i bedriftsøkonomi, faget over alle fag. Helvettet på jord for et semester. Et emne jeg aldri har jobbet så hardt med før. Jeg fikk A. WHAT?! Det var ikke engang noe jeg turte å drømme om da jeg startet med dette faget. Jeg hadde til og med gruet meg til det lenge, helt siden jeg ble inneforstått med at dette var et fag vi måtte gjennom i løpet av studietiden. Nå er det over, og jeg fikk den beste karakteren det går an å få.

Jeg vet jeg tidligere sa at jeg ikke ble noe særlig glad for gode karakterer, men det stemmer ikke i akkurat dette tilfellet. Dette føles faktisk BRA! Jeg har overgått meg selv. På ungdomsskolen hadde jeg barneskolematematikk fordi jeg var så dårlig i faget, og på videregående fikk jeg kun toere og stryk i matematikk. Og nå har jeg altså fått A, det er faktisk ikke til å tro.

 

 

Nå er det forresten bare seks dager igjen av ferien min her i Harstad, så bærer det avsted ned til Oslo. Det kommer til å bli hektisk de første månedene med mye skole og mye terapi, så roer det seg ned på skolefronten mot våren. Jeg og noen venner har planlagt at vi skal ta en reise til sommeren en gang for alle, for vi har jo lite sannsynlig mulighet til å gjøre det senere når alle er i jobblivet for fullt. Uansett, jeg er pent nødt til å spare opp en del penger til vi skal bestille reisen (som må gjøres ganske snart). Noen tiltak må gjøres, som blant annet å kanskje si opp abonnementet på treningsstudioet for å heller trene gratis hjemme, uansett hvor lite lyst jeg har til det. Jeg får gjøre noen prioriteringer!

Om bare to dager er det nyttårsaften, og det ser jeg fram til! Jeg tar ikke selve konseptet med at det blir et nytt år så veldig høytidelig i år, det skjer jo uansett. Jeg er den samme gamle selv om det står 2019 på datoen i stedet for 2018. Jeg har mulighet til å gjøre endringer uavhengig om det er et årsskifte eller om det er midt i året, men et par nyttårsforsetter disker jeg vel opp med uansett. Selve feiringen og dagen jeg liker veldig mye selv om det ikke er så stort for meg at jeg har et nytt år i vente! God mat, godt humør, fyrverkeri og festligheter. Perfekt!

Før jeg sier takk for meg for dette året, kommer det et innlegg om året som har gått, og dets nedturer og oppturer! Jeg elsker både å lese og å lage slike innlegg. Ha en fin lørdag alle sammen, jeg skal spise hjemmelaget pizza i dag, det gleder jeg meg til!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg