Slik gikk det med eksamenen til valgfaget mitt

 

Da jeg besøkte besteforeldrene mine i Spania i starten av april leverte jeg samtidig inn den avsluttende eksamenen til valgfaget Multimedial historiefortelling og visuell merkevarebygging. Dette valgfaget hadde jeg hele vårsemesteret, og vi ble veldig tidlig ferdige! Faktisk så tidlig som 12. april.

Mens jeg var i Spania og gjorde siste finish på oppgavene, som blant annet var en video med innholdsmarkedsføring for skolen med en tilhørende teaservideo. Jeg redigerte videoene i Premiere Pro, og jeg slet utrolig mye til tider. Særlig på min PC med dårlig kapasitet. Det gikk stadig skikkelig tregt, og enkelte funksjoner hadde jeg ikke tilgjengelig av en eller annen merkelig grunn. Det ble derfor mye frustrasjon, og jeg regnet med at resultatet (altså karakteren) ikke kom til å bli særlig bra, ettersom jeg til slutt bare måtte stresse meg i mål med filmene før programmet klikka helt, slik som det pleide å gjøre etter en times tid med jobbing.

 

Fine Spania ❤️

 

Så, til resultatet. Jeg fikk faktisk B! Jeg ble utrolig lettet da jeg sjekket Studentweb der jeg lå syk i senga. Jeg trodde oppriktig at det hadde gått mye dårligere, særlig da læreren vår tidligere hadde meddelt at han ikke gav så høye karakterer tidligere. Derfor var jeg forberedt på det verste, men jeg klarte vel kanskje å redde meg inn på grunn av at jeg erkjente feilene mine i en rapport? Skriving er min beste venn, og det har reddet meg mange ganger!

 

Et lite mål for meg i løpet av dette studiet er å holde “streaken” med å få karakterene A, B og C. Jeg har ikke fått noe under C hittil, og jeg håper det kan fortsette sånn! Jeg har aldri vært noe skoleflink tidligere, så det er jo ganske gøy å endelig kunne “være en av dem”. Men skulle det skje at jeg får et resultat som er lavere enn C, så får det bare være. Jeg gjør alltid mitt beste uansett, og jeg vet tross alt enda ikke hvordan de fremtidige fagene kommer til å bli!

 

Jeg er superfornøyd med karakteren jeg har fått, men viktigst av alt; jeg har lært utrolig mye dette semesteret! Min gamle passion for foto (og bittelitt for film) er tilbake, takket være valgfaget. Jeg angrer absolutt ikke på at jeg valgte nettopp Multimedial historiefortelling og visuell merkevarebygging, og jeg hadde ikke valgt noe annet hvis jeg fikk velge om igjen!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg