So this is christmas

 

 

Det er hvert år litt sånn at man får den tomme følelsen når man innser at “nå er jula over” etter det store måltidet er inntatt, julegavene er pakket opp, og pysjen er på. Det var det. Alt stresset, all planleggingen.

Sånn er det med meg hvert eneste år. Jeg forventer at jeg skal få gjort tusen ting på julaften, men likevel at det skal være en av de aller beste dagene i året. “Hadde jeg bare sminket meg tidligere, tatt bilder av meg selv med kameraet, blogget, gjort ting klart på forhånd, stått opp tidligere, ikke spist så fort… Da hadde dagen blitt mye bedre“, tenker jeg alltid, i år også. Realiteten var at jeg ikke strakk til som jeg skulle ønske, jeg var i dårlig humør, og jeg hadde vondt i magen, og jeg kjente at jeg brygget på en forkjølelse. En helt vanlig dag med andre ord, bare med ekstra store forventninger knyttet til den.

 

Men det kunne jo vært så utrolig mye verre, når jeg tenker meg om. Likevel er det ikke så lett å prøve å please både seg selv og andre, særlig ikke når hverken du selv eller enkelte av de rundt deg har det så greit. Men det blir sikkert bedre til neste år, da skal jeg gjøre en større innsats“, tenker jeg. I år som i fjor.  

Sånn blir det bare, men jeg må likevel bare prøve å gjøre det beste ut av det. Det viktigste er å se på de positive tingene, og la det veie over de negative! Denne julaftenen setter jeg pris på at jeg ikke var alene, at jeg fikk fine gaver hos både familie og venner, at jeg spiste et utrolig godt måltid, at jeg var med på å sette lys på graver til avdøde familiemedlemmer og tenkte litt ekstra mye på dem, at jeg har familie rundt meg som står på for at de rundt skal ha det bra. 

Jeg håper at alle dere har hatt ei fin julefeiring, fokuser på de positive tingene 💝

 

4 kommentarer
    1. God jul! Flott at du deler dine tanker, mye planlegging for julen spesilet å handle inn mat og gjøre klart til juledagene. Men likevel er det verdt det for å tilbringe gode, minnerike stunder med familie <3

    2. Jeg kjenner meg så godt igjen. “Neste år blir det bedre”, tenker jeg alltid. Dette året var minus en god kjæreste og bestevenninne. Sistenevnte var det andre julen uten, men det føltes ikke noe bedre enn i fjor. Jeg har heldigvis familie jeg var sammen med, og det er jeg evig takknemlig for!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg