Tired of my own shit

 

Jeg er faktisk dritt lei av meg selv. Den grunnleggende evnen til å stå opp for meg selv og andre, uttrykke hva jeg mener, diskutere med andre – den evnen finnes ikke hos meg. Grunnen til det er at følelsen av at andre er sinte på meg er så grusomt fæl, og det er det akkurat det som ligger bak alt dette. Det tok mange terapitimer før jeg og terapeuten kom til bunns i det, men det gir utrolig mye mening!

Jeg gjør ting svært komplisert, og jeg gir meg selv mye dritt hele tiden. Det blir liksom aldri bra nok. Jeg sitter alltid med en følelse av at jeg har gjort noe galt, at jeg ikke har gjort nok, at noen er misfornøyd med meg eller sinte på meg. Grunnen til at jeg er så streng med meg selv er fordi det føles mye bedre at jeg er sinna enn at andre er det. Jeg har hele livet følt at jeg og min mening ikke har betydning, eller er verdt noe. Så hver gang jeg for eksempel i gruppeterapien blir spurt hva jeg syntes om en gitt situasjon, blir jeg litt satt ut. Jeg vet ikke hva jeg skal si, og jeg tenker bestandig “hva jeg mener betyr jo ingenting, kan de ikke bare glemme det? Kan de ikke bare ignorere at jeg sitter her?”.

 

 

Ofte tenker jeg at nok er faen meg nok, men så kommer det til stykket, og da feiger jeg ut. Hver eneste gang. Klarer ikke å åpne kjeften, og lar meg undertrykke. Og etterpå blir jeg sint. Aller mest på meg selv. Hvorfor klarer jeg ikke? Hvorfor er jeg sånn? Hvorfor er jeg svak? Det er lett å tenke annerledes når man sitter alene eller ikke er i en slik situasjon, at så klart klarer man å stå opp for seg selv. Men virkeligheten gjenspeiler noe helt annet.

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg så igjen i dette, er ofte veldig streng og sur mot megselv… Og det er virkelig ikke bra.
      Håper du kommer deg ut av denne dårlige sirkelen, jeg synes du er veldig flink å utrykke dine meninger på en god og saklig måte.❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg