Tre uker i lockdown

 

Det er nå tre uker siden skolene stengte, i likhet med både frisør- og skjønnhetssalonger, diverse restauranter, kafeer og butikker. Jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket først, men jeg skjønner helt klart hvor viktig det har vært med disse tiltakene. Siden den gang har jeg holdt meg i området mitt, og selvfølgelig aller mest hjemme. Jeg har kun tatt buss en gang siden dette skjedde, så med andre ord var månedsbilletten ganske waste. Hele situasjonen var absurd først, men nå har rutinene kommet mer på plass. Dette er den nye hverdagen! I alle fall midlertidig.

Det er derimot litt snodig å avslutte bachelorgraden på dette viset. Å ikke kunne møte kollokviegruppa for å øve til eksamen, ei heller bachelorpartneren eller eksamensgruppa for å jobbe med prosjektene. Lite sannsynlig blir det en avgangsseremoni slik som planlagt i juni. Likevel lider jeg jo ingen nød i motsetning til andre. Hjertet mitt blør en smule for de som mister jobben sin, som nå er uten inntekt, eller som ikke lengre klarer å betale så mye som husleien sin engang.

 

Litt motivasjon i hverdagen må til.

Jeg håper dere alle sammen har det greit til tross for omstendighetene. Dette kommer vi oss ut av før eller siden! For min del får jeg dagene til å gå ved å jobbe med både bacheloroppgaven og andre fag, pusle med husarbeid, se på serier, og selvfølgelig lage mye god mat. Det er dog litt rart å tenke på at jeg egentlig skulle ha ankommet Harstad i går formiddag for en liten ukes påskeferie, men her sitter jeg nå fortsatt i Oslo.

 

Over til noe litt annet. Vi har planer om å bytte ut senga vår med en sovesofa og et bord i stedet for. Vi får i morgen levert en sovesofa vi hadde tenkt til å kjøpe ny, men da vi fant den lite brukt til ca. halve prisen OG gratis frakt, var det jo bare å slå til med èn gang! Det tror jeg kommer til å gjøre susen i leiligheten, og generelt med følelsen av en stue vi kan gjøre om til et soverom når vi skal legge oss. Nå gjelder det bare å få ut senga fort som fy, så det er bare å hyle ut om du vil kjøpe den, hehe. Vi har nemlig ikke plass til å oppbevare den her inne samtidig som vi har sofa! Her er Finn-annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174568291

 

Kommer nå til å savne denne senga en smule </3 En annen problemstilling er jo at vi ikke har noen plass å gjøre av bed rollerne vi har brukt til oppbevaring når vi bytter ut senga med sovesofaen. Den tid, den sorg (i morgen riktignok).

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg