Uken som gikk

 

 

Det blir lite tid til bloggen for tida, gitt. Det beklager jeg så klart for, og det er den samme unnskyldninga som hver gang. Jeg har mye å gjøre. Denne uken har jeg likevel gjort et par andre ting, så da tenker jeg at det passer greit med et “uken som gikk”-innlegg med en oppsummering.

 

Ukas høydepunkt: 

Høydepunktet fant uten tvil sted på fredag da jeg møtte mamma og storesøsteren min. De var i Oslo hele dagen, og vi var sammen i rundt 8 timer! Det var kjempekoselig og fint å se dem igjen. Vi trasket litt rundt i sentrum, var på Storo-senteret, spiste kinesisk og koste oss masse. Savner det allerede! Også kan jeg meddele at jeg så klart glemte å ta bilder mens de var her, men sånn er det jo når man har det gøy.

 

 

Ellers kan jeg si at gårdagen også var et høydepunkt i seg selv! Jeg møtte tanten min på Stortinget, og vi hørte på appellene til demonstrasjonen for ville dyr. Og før det påpekes, jeg fikk ved et under ikke med meg alt oppstyret rundt de andre demonstrasjonene som fant sted like ved (og nesten samtidig). På kvelden fikk jeg besøk av min gode venninne Anja. Det var superkoselig, og vi lagde taco, så på Skal vi danse og spiste en del godteri, hehe.

 

 

Ukas cravings:

Julebrus og kakao! Jeg må virkelig få laget hjemmelaget kakao i nærmeste framtid, det er nemlig noe jeg tenkt på hver eneste dag den siste tiden.

 

 

 

Ukas opptur:

En gruppeeksamen er levert inn, og en ny er startet med! Jeg krysser fingrene for at det gikk bra med den vi leverte inn, for det er alltid litt vanskelig å bedømme sin egen oppgave når det kommer til en så stor gruppeeksamen. Enten gjorde vi det dritdårlig, helt OK, eller kjempebra. Vi aner ikke. Det som er så fint er i alle fall at den er ute av verdenen vår!

Som jeg også nevnte, har vi startet med en ny gruppeeksamen. Denne er i faget Service og tjenester, der vi skal analysere service- og tjenestekvaliteten til en bedrift. Vi har valgt Odeon kino, så det er spennende! Det betyr at vi alle må dra på kino hver vår gang for å teste ut og å skrive om tjenesten. Det gjør meg absolutt ingenting.

 

 

Ukas innkjøp: 

Jeg kjøpte en syykt fin kjole (i følge meg selv) på fredag. Den var til min store overraskelse veldig billig også! Den er hot pink, og passer veldig fint til varmere tider. Jeg skal prøve å snike den inn i et festantrekk snart, til tross for at det er noe kaldt ute. Må man, så må man!

 

 

Jeg tok et aldri så lite bilde av meg og kjolen inne på prøverommet med det fæleste lyset ever, og dere kan tro jeg var sliten!! Det vises på hårsveisen, hehe..

 

 

Ukas nedtur:

Økonomi, økonomi og atter økonomi. Nå shopper jeg sjeldent (sett bort fra kjolen på fredag), er flink til å handle på matbutikker sjeldnere, planlegger middager uke etter uke osv. Jeg har til min store fortvilelse knust skjermen til mobilen min som begynner å dra på åra, og jeg skulle strengt tatt kjøpt ny. Men jeg har allerede for mange faste utgifter. Det blir derfor nå et stort stressmoment. Det optimale hadde vært enda en jobb, men det har jeg virkelig ikke tid til. Jeg tror det løser seg mer til neste måned, så jeg må bare bite tenna sammen og vente til midten av november! Og herregud, jeg må bare også påpeke at vi også skal flytte til sommeren, og det innebærer at vi må spare store mengder innen den tid. Det blir en utfordring!

Jeg har i det minste bakt noe av det beste jeg vet i dag, nemlig kanelknuter. Så nå har vi rundt 20 boller på lager! Det skader ikke i det heeele tatt. Og når de metter så greit som de gjør, kommer jeg til å spare en meg for en del lunsj-innkjøp framover.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg