Uken som gikk – Harstad, karneval, opphørssalg++

 

Denne uken som gikk var jeg i Harstad fordi det var konteuke på skolen, og derfor hadde jeg fri. Det ble en hektisk uke, men jeg er klar til en ny der jeg er tilbake til rutinene her i Oslo. Vi kom hjem i natt med hver vår hamburger fra Burger King, og jeg var så sliten og trøtt at jeg sloknet like etterpå. I dag ble det dessverre ingen gruppeterapi på meg da jeg har hatt vondt i magen, og vært veldig sliten både i går og i dag. Jeg har jo bare meg selv å takke på grunn av all stressingen! Dagens middag ble rett og slett bare frossenpizza, noe annet orket jeg ikke.

Nå snakker jeg meg bort, som vanlig. Tilbake til det innlegget egentlig handler om; uken som gikk!

 

 

Ukas høydepunkt:

Karnevalet vi hadde på lørdag var ukas høydepunkt! Banankostymet mitt ble derimot lagt på hylla etter bare en times tid, det var nemlig irriterende å ha på. Faktisk gav de fleste opp kostymene sine, hehe.. Det var likevel gøy, og vi dro på byen senere på kvelden! Der var jeg derimot ikke lange tiden før jeg ble sliten og lei, og aller helst ville dra hjem med en kebab fra min elskede Bella Napoli, så det gjorde jeg.

 

Hahahaha, IKKE et ekte smil bare så det er sagt.

 

 

Ukas innkjøp: 

Det ble faktisk litt shopping i lille Harstad! Jeg kjøpte en genser jeg har ønsket meg en stund fra Bik Bok, vipper, eyeliner, og en del accessories fordi Glitter-butikken hadde opphørssalg. Jeg kapret noen skatter til både halv pris og 70% avslag. Deriblant ny veske, øredobber og et smykke i gull, en hårbøyle, og scrunchie-hårstrikk fordi jeg har brukt ihjel det jeg hadde fra før.

Flere butikker i Harstad legges ned for tiden, og det er ganske dødt i sentrum. Derfor syntes jeg det er viktig å støtte de få butikkene som er igjen, og det oppfordrer jeg dere til å gjøre! Prøv å handle mer lokalt enn på nettet (så fremt det lar seg gjøre, så klart).

 

 

 

Ukas opptur: 

Helt klart å se familien og vennene mine igjen! Jeg savner dem jo utrolig mye, så det er alltid godt å kunne møtes igjen.

 

Dette portrettbildet tok jeg av Lisa, og det ble brukt i arbeidskravet jeg leverte inn i natt (!!!). Jeg digger dette bildet!

 

 

Ukas nedtur: 

Dessverre har nesten hele Harstad-turen vært et stort stress. Det var ikke mange dagene jeg var der, og jeg hadde nok sagt ja til litt for mye. Dermed ble det hakket for intenst med planer og gjøremål om dagene! På grunn av det er jeg veldig sliten nå, og stresset har gått hardt utover magen blant annet. Jeg må virkelig roe meg ned, og huske på at jeg ikke kan si ja til alt eller møte alle sammen neste gang jeg er i Harstad en liten tur! Ettersom jeg har ei uke skolefri i mars, vurderer jeg en ny tur hjem, men jeg er ennå usikker med tanke på at jeg har mye å gjøre til eksamenen vi har. Tiden får vise, men jeg må egentlig bestemme meg asap! Det er liksom bare to uker til jeg eventuelt drar, haha…

 

Ukas sang: 

Kan jeg si hele Abba? Jeg har blitt hekta nå den siste tiden. Særlig etter at vi blæsta Abba i bilen på vei til Sverige på torsdag! Jeg klarer ikke velge èn sang, så det får bli Chiquitita og Dancing Queen.

 

 

 

Denne uka har jeg egentlig ikke særlig mange andre planer enn skole, og selvfølgelig en terapitime midt i uka. Nå som arbeidskravet er innlevert (takk gud), står eksamenen for tur. Oppgavene er som følger: en reklamefilm om en students hverdag på skolen jeg går på, samt en detaljert prosjektbeskrivelse til den, og en dokumentarisk bildeserie på 12-16 bilder med et tema som er av generell samfunnsinteresse, og i tillegg en metoderapport til den. Det høres kanskje ikke mye ut, men det tar mye tid, og det ligger masse arbeid bak.

Akkurat nå er jeg lost, og vet ikke helt hvordan jeg skal løse oppgavene. Jeg får finne ut av det i løpet av uka!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg