Våre dager i nydelige Santorini – Del 1

Nå er det høyst på tide at jeg snakker litt om ferien i Hellas som jeg og en vennegjeng dro på! Vi startet med fire dager i Santorini, så det er vel naturlig at denne destinasjonen blir vist frem først. Jeg kan starte med å si at denne øya var finere enn jeg hadde sett for meg, og at jeg skulle ønske jeg kunne vise dere dette med bilder, men det går dessverre ikke. Uansett skal jeg vise dere bildene jeg tok, da får dere jo essensen likevel. Jeg har i mange år hatt skikkelig lyst til å besøke denne øya, og nå har jeg faktisk vært der! Det er rart å tenke på.

Dette ville blitt et altfor langt innlegg hvis jeg skulle vist dere alt fra Santorini, derfor må det deles i to. Her er første del av vårt eventyr i Hellas!

Vi ankom flyplassen på Santorini klokken 3 på natta. Vi var alle dautrøtte, og vi måtte vente der i over tre timer til den første morgenbussen gikk. Det positive er at vi fikk med oss den nydelige soloppgangen, til tross for at gåturen fra busstoppet til hotellet var et lite helvette med bagasjen og alle oppoverbakkene.

Vi kunne ikke sjekke inn på hotellrommene våre før i 13-tiden ettersom vi ikke hadde booket rom fra og med dagen før, noe jeg kjente at jeg angret litt på i det jeg innså hvor trøtt og sliten jeg var. For å få tiden til å gå gikk vi til Firostefani på morgenkvisten. På dette tidspunktet var vel klokken rundt 8. Vi ble lamslått over hvor nydelig det var der, og vi kunne innrømme at vi mye heller skulle ønske vi bodde i disse hvite husene med alle trappene, dere vet.. Jeg orket dessverre ikke å ta med kameraet på denne gåturen, jeg var rett og slett litt for sliten. Et par bilder med mobilen knipset jeg så klart, så de skal dere få se!

Vi spiste middag (etter et par timer på øyet) på en italiensk restaurant som het Da Vinci, og de hadde god pizza! Samme kvelden bestemte vi oss for at vi ville se på solnedgangen også, og gikk derfor til samme sted som på morgenen, bare motsatt vei denne gangen. Nå hadde jeg derimot med kameraet!

Denne første dagen ble vi alle enige om at føltes ut som tre dager minst, hehe. Jeg kjente at jeg var supersliten etter å ha vært våken så lenge, og ikke minst er det jo mange nye inntrykk, varmt vær, mye gåing osv.

På dag nummer to bestemte vi oss for at vi skulle bade, og dermed bar det avgårde til en av de svarte strendene Santorini har å by på! Vi var der i noen timer og koste oss masse. Men før dette ble det en aldri så liten photoshoot ved det lille bassenget på hotellet.

En liten og rask kompis vi fikk øye på ved bassengkanten!

Deretter dro vi til *trommevirvel*…:

Noe vi trodde var stranden Perissa, men som viste seg å være nabostranden. Jaja, vi angrer absolutt ikke på at vi uvitende dro til dette flotte stedet!

Vi badet, solte oss og spiste souvlaki, altså grillspyd, noe som er en av Hellas’ spesialiteter. Jeg elsker både tzatziki og pita/gyrosbrød, så det var midt i blinken for meg!

Noe jeg aldri trodde jeg skulle legge ut: bilde av meg selv i bikini. Men fuck det, jeg var på stranden, alle hadde på seg badetøy, alle har en kropp, jeg skammer meg ikke!

En veldig god smoothie i perfekte omgivelser!

Jeg velger å avslutte innlegget her, så tar jeg for meg de neste to Santorini-dagene i del 2! Jeg kjenner at jeg lengter litt tilbake nå som det er regn og tordenvær her i Oslo, og jeg skriver om opplevelsen og ser på alle bildene.. Det er nesten så jeg allerede har lyst til å planlegge ny tur til neste år!