Uken som gikk – Uke 40

 

Jeg beklager for en veldig sen uke-oppdatering, men det er vel bedre sent enn aldri! Uke 40 er omme, og den har rast avgårde i noe som bare føles som et øyeblikk. Fire netter i Harstad har vært herlig, og jeg er nå hjemme i Oslo igjen. Det er veldig rart å kalle denne storbyen for mitt hjem, for hjertet mitt ligger jo i Harstad hos familien. 

 

Ukas høydepunkt: 

At jeg dro på en spontan høstferie til my beloved hometown! Å overraske lillesøsteren min må også ha vært et av de største høydepunktene, jeg og resten av familien prøvde jo så hardt å skjule det for henne, og planla hvordan alt skulle foregå når jeg ankom. Det ble vellykket for å si det sånn!

 

Bilde fra en søndagstur sammen med lillesøster og besteforeldre. 

 

Ukas innkjøp:

Tatoveringa jeg tok på tirsdag kan vel regnes som ukas innkjøp. Jeg er forelsket i den, verdt alle penga! Det var et meget vondt område å tatovere på, så jeg er glad tatovøren jobbet effektivt. Det tok overraskende nok bare litt over en time! 

Bilde nummer 1 er selve tatoveringa, og bilde nummer 2 er et bevis på hovenheten etterpå. Teipen satt ikke stramt i det hele tatt da bandasjen ble festet, men etter et par timer så det ut som på dette bildet! Det er forresten helt vanlig å hovne opp, det kan tross alt regnes som et sår, og det blir veldig ømt.

 

Ukas cravings:

Kinesisk mat! Jeg har hatt så utrolig lyst på det hele uka, og drømmen ble oppfylt på søndag. Det var utrolig koselig, og jeg fikk samtidig benyttet sjansen til å være sammen med tantebarna mine. Fikk veldig lyst på kinesisk igjen nå som jeg skriver det også…

 

Ukas opptur: 

Å se hele familien min har vært en opptur i seg selv! Jeg hadde savnet alle så mye, og jeg er glad jeg benyttet sjansen til å ta turen oppover dit når jeg hadde mulighet og penger til å gjøre det. Selv om jeg nå er ganske blakk, var det uten tvil verdt det. Både skap og kjøleskap er uansett oppfylt etter Kolonial-handel, så det er ingen krise å gå uten penger til fredag! 

 

Bildet er fra en koselig tur i nærområdet til mitt gamle hjem sammen med lillesøster. 

 

Ukas nedtur: 

Selv om det var superfint å komme tilbake til Harstad, er det enkelte steder som vekker dårlige minner og gir meg et indre ubehag. Familien er nok den eneste grunnen til at jeg vil komme dit! Jeg liker selvfølgelig naturen der jeg bodde/ der jeg nå var på besøk veldig godt, men det var likevel litt nedtur å se steder der jeg har opplevd vonde ting i fortiden, og det bringer meg på en måte ti steg tilbake. For eksempel da jeg så en av barnehagene jeg jobbet i for et år siden, jeg hadde det utrolig vondt på den tiden, og det var nesten slik at jeg følte det samme igjen når jeg så stedet. 

 

Jeg kom til Oslo på mandagskvelden, og det var så utrolig rart å stå utenfor Oslo S igjen. Da føltes det ut som at jeg reiste til Harstad dagen før, og nå er det plutselig onsdag. Dagene flyr, og jeg håper de flyr like raskt frem til jul! 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg