Stressed, depressed and not well dressed

 

 

Hei november, endelig er du her! Det er et steg nærmere bursdagen min, og enda et steg nærmere jul. Det er faktisk min eneste motivasjon akkurat nå, for jeg har mange baller i luften samtidig. Jeg tenker på så mye forskjellig samtidig, og jeg holder på å stresse meg ihjel. 

Jeg vil virkelig gi creds til alle studenter der ute, for det er virkelig ikke lett! Jeg hadde null peiling på hvor tungt det skulle være, og jeg studerer ikke engang noe som er veldig “vanskelig”. Ingen anatomi, naturfag, kjemi, formler og slikt. Det verste vi har er liksom historie i økonomi, og det syntes jeg er ille! But still, vi holder på med vår andre gruppeeksamen, og fire individuelle eksamener venter meg i desember. Det er nok hovedgrunnen til at jeg stresser så mye, for jeg føler ikke at jeg husker noen ting fra pensumet vi har hatt til nå, og nå begynner det å nærme seg slutten av forelesningene. 

 

I kveld får dere dessverre(?) ikke servert et bilde av hvordan jeg ser akkurat nå, nettopp fordi det ser ut som at jeg er tygget og spyttet ut igjen, og fordi jeg rett og slett ikke gidder. 

 

Etter fem timers søvn i natt og en psykologtime tidligere idag, kan jeg si at jeg er meget klar til å legge meg. Helt ærlig, jeg har de siste par ukene vært så langt nede at jeg ikke har dratt på noen forelesninger annet enn å følge med på en fast liveforelesning hver onsdag. Til slutt blir det en ond sirkel, og jeg skuffer meg selv hver eneste gang jeg ikke drar. Men hva hjelper vel det? Jeg trykker jo bare meg selv enda mer ned. Selv om jeg leser pensum hver eneste dag, føler jeg ikke at jeg strekker til eller husker nok av fagstoffet. 

Good news da, jeg skal fra nå av jobbe med litt kognitiv terapi. Selv om jeg egentlig trenger en annen type terapi, er det veldig greit å ha blitt innført i dette også! Det er i all hovedsak for å kartlegge situasjon, tanke, følelse og revurdere tanken(e). Jeg har troen på at jeg skal klare å begynne å dra på forelesninger igjen veldig snart, for jeg har rett og slett ingen andre valg fremover. Eksamenene nærmer seg med stormskritt, og å KUN lese pensum er utrolig slitsomt. Noen ganger er det best å få ting inn med teskje! 

 

Det var dagens gode ord. Haha, neida. Men anyways, i helga får vi besøk igjen! Ellers får jeg bare prøve å ta det helt med ro, for i neste uke skal jeg og eksamengruppa intervjue og møte en bedrift. Etter det blir det fullt kjør med masse skriving! God natt, jeg tror jeg kommer til å få sove veldig godt. 

 

 

8 kommentarer
    1. Guuuhhh, same. Har histologieksamen om 10 daga, les som om det stod om livet og huske ingenting. På den “positive” sida e æ ganske mentalt forberedt på å for første gang stryke på en eksamen eller to, lol.
      Du får ha masse lykke til, og god bedring<3

    2. Husk å gi creds til deg selv og alt du får til også da c: Selvom du kanskje føler du skulle ha gjort mer så samma det! Gjør man så bra man kan gitt omstendighetene så er det mer enn bra nok!

    3. Lisabeth: Haha, æ føle ikke at æ gjør nåkka anna enn å lese, og spesielt når æ ikke har vært på forelesninge på lenge 🙁 Må skjerpe mæ med det da! Tusen takk, lykke til du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg