Jeg strøk på eksamen

 

Nå er jeg mildt sagt jævlig forbanna, skuffet, frustrert og lei meg på en og samme gang. For første gang har jeg strøket på en eksamen, og at det var på høyskolen, der jeg i motsetning til innsatsen jeg gjorde på ungdomsskolen og videregående pugger ræva av meg før hver eksamen, overrasker meg veldig mye. Det aller aller verste er at jeg følte at denne eksamenen gikk greit. Hvordan i alle dager kan jeg stryke på en eksamen jeg følte jeg gjorde det bra på, når jeg fikk B på en eksamen jeg følte gikk OK, men ikke bra? Jeg vet med sikkerhet at jeg iallefall burde ha fått E, for jeg bommet slett ikke på fasiten bak besvarelsen. 

Akkurat nå er hele ferien min ødelagt, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg klarer overhodet ikke å skyve bort disse tankene, og det er helt forferdelig. At det i det hele tatt står at jeg ikke har bestått et fag inne på Studentweb gjør at jeg har lyst til å spy. Ikke faen at jeg konter denne her! Jeg har sendt inn forespørsel om karakterbegrunnelse, for jeg mistenker nesten at det har skjedd en feil. At den ikke har blitt levert eller noe sånt, selv om jeg dobbeltsjekket at alt var som det skulle før jeg forlot eksamenlokalet.. Jeg har null peiling, og jeg er veldig forvirra. Samtidig skulle det jo ikke ha skjedd en feil når jeg dobbeltsjekket alt sammen, så det kan jo rett og slett bare være dømmekraften min som er sinnsykt dårlig! 

 

 

Det blir ikke lett å nyte ferien videre eller å fokusere på andre ting. Jeg har i tillegg sendt mail til eksamenskontoret for å høre om de kan sjekke om besvarelsen i det hele tatt ble levert, men det tar vel sin tid før jeg får svar fra dem også.. Jeg har aller mest lyst til å enten A) dø, B) hyle, C) dra hjem, eller D) rive av meg alt håret. 

Jeg har i alle fall tenkt at hvis jeg må konte denne fordi jeg strøk grunnet dårlig innsats, så er det ikke mulig at jeg gjør det noe bedre enn jeg gjorde på den forrige. Da slutter jeg faktisk på skolen, jeg tuller ikke. Så det som skjer nå er at enten finner de eksamensbesvarelsen min og må bruke tre uker på å vurdere den, eller så må jeg skrive den samme eksamenen på nytt for så å vente tre uker på ny sensur, eller så må jeg ta konteeksamen og betale flere tusen for det enten fordi “sånn er det bare” eller fordi jeg faktisk gjorde det så dritt at jeg strøyk. Nå skal jeg gråte litt, snakkes! 

 

4 kommentarer
    1. Uff, du da! Prøv å puste rolig og husk at du faktisk er på ferie nå. Det er ingenting du får gjort akkurat her og nå, annet enn å sende den mailen du allerede har sendt. Jeg forstår det føles som verdens undergang og spesielt siden du har jobba så jævlig hardt. Men.. du får ikke gjort så mye med det akkurat nå, spesielt siden du er på ferie med M! Jeg tenker masse på deg og sender deg en god klem <3 (og husk at det er spesielt, jeg klemmer ytterst få mennesker!)

    2. Padmé Sophie: Tusen takk Padmè, du har helt rett! Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det før jeg har fått begrunnelsen på hvorfor jeg strøk 🙁 Sender seg en god klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg