Fuck livet

 

Vet dere, at det å stryke på en eksamen faktisk er “verdens undergang” for noen som meg. For noen som ikke gjør annet enn å pugge til eksamener en hel måned i strekk, som går rundt som et nervevrak døgnet rundt, som nærmest gråter fordi “det ikke gikk så bra” rett etter eksamenen, men så blir resultatet en B, og noen ganger til og med en A. Vel, det å stryke trykker deg jævlig hardt ned når du er så dedikert! Det skal være sikkert og visst. Noe annet enn den ene stryken får ingen plass i tankene, det er KUN nedverdigende tanker om deg selv og din intelligens. Jeg tror det er lite som føles verre enn å bli trykket ned av andre, og å trykke ned seg selv. Særlig når man har fått en slags bekreftelse på det. De andre gode karakterene driter man litt i, det negative veier alltid over det positive. 

Når man stryker på en eksamen man trodde gikk bra, så skjer det noe med hele motivasjonen rundt studiet i seg selv. Jeg kjenner at jeg ikke orker mer, for hvor mye mer forventes det at jeg skal gjøre, når jeg allerede gjør alt jeg kan? Jeg har nå fått bekreftelse på at besvarelsen min ble fullstendig levert inn, så nå har jeg sendt inn en klage med begrunnelse på hvorfor jeg mener at “ikke bestått” er et urettferdig resultat. Jeg har tross alt snakket med medstudenter som har bekreftet at de har svart det samme som meg på oppgavene, og de har fått ståkarakterer, og vel så det. Jeg har lest gjennom besvarelsen min flere ganger, og det gir ikke særlig mye mening for meg (eller andre) at dette har fått en stryk. Dessverre tar det rundt to måneder før jeg får ny karakter, som forhåpentligvis er bedre enn nåværende resultat. 

 

 

Jeg kan jo ikke gjøre så mye med det nå, annet enn å være irritert på meg selv og skolen, selv om ikke det egentlig hjelper. Jaja, sånn er livet! I går fristet det veldig å bare avbryte hele ferien og sette meg på det første flyet hjem til Oslo, eller kjøpe meg en pakke sigaretter for å røyke opp hele pakken på under 24 timer, eller hoppe ut av vinduet, etc. Men så skjønner jeg jo at det ikke ville blitt særlig mye bedre. Nei, jeg har det absolutt ikke bra, og jeg kommer ikke til å ha det særlig bra i nærmeste framtid heller. Det suger virkelig, men nå har jeg gjort det jeg kan, og resten er utenfor min kontroll! Jeg prøver mitt beste på å gjøre noe ut av ferien selv om jeg har det som jeg har det. Ettersom det ikke ble noe av The Shard (Londons høyeste bygning) i går, blir det heller i kveld! Det er i det minste noe å se fram til. 

 

6 kommentarer
    1. Jeg forstår så sinnsykt godt at det føles som verdens undergang akkurat nå. Spesielt når du har pugget og gjort ditt aller, aller beste. Men prøv å hold på tanken om at det er akkurat nå. Nå har du fått svar og du har sendt inn klage. Du har snakket med medstudenter som heller ikke fatter at du har strøket. Kanskje det har skjedd en feil eller en glipp noe sted? Man kan jo ikke vite før om 2 måneder, som du sier.
      Jeg forstår også så sinnsykt godt at du ville avbryte ferien, kjøpe en røykpakke osv.. Men herlighet, du kan være stolt som ikke gjorde det! Jeg er ganske så sikker på at M og Rasmus er god støtte for deg gjennom dette, og kanskje de klarer å muntre deg opp mens dere er på ferie sammen? Du fortjener uansett å storkose deg, og så må man bare ta det andre som det kommer, når det kommer. Du er utrolig sterk og utrolig flink! Aldri tvil på det, vær så snill <3

    2. Uff, føle med dæ <3 Krysse fingran for at du får ny karakter som står i stil med innsatsen du har lagt inn i studiet, også håpe æ du klare å nyte resten av ferien din, i hvertfall littegrann! For det fortjene du virkelig, så hardt som du har jobba <3

    3. Fy fader så kjipt… Jeg skjønner så godt hva du mener med at du har gjort ditt beste, og nå selv ikke det liksom er “bra nok” så er det nesten umulig å holde motet oppe. Håper inderlig at klagen din går igjennom! INGEN som legger så mye arbeid i noe burde stryke, punktum.

    4. Padmé Sophie: Tusen takk <3 Jeg trøster med iallefall med at de som har lest oppgaven min ikke skjønner hvorfor det har fått en stryk, da vet jeg at det må være mulig å ordne opp i! M og Rasmus er en god støtte ja, og vi hadde det veldig morsomt i går 🙂 I dag skal vi jo til Harry Potter Studios, og jeg gleder meg vilt!!

    5. EvaMartina: I know, det er skikkelig kjipt! Håper virkelig også at jeg får en ny karakter som i det minste er en beståttkarakter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg