Min første gang…

 

 

Første gang jeg fikk mensen var akkurat en uke etter jeg hadde fylt 13 år. Natta før hadde jeg hatt vondt i magen, så jeg hadde ikke klart å sove, og jeg forstod ikke at det var menstruasjonssmerter fordi jeg ikke hadde hatt det før. Dagen etterpå begynte jeg å blø, og jeg måtte få mamma til å sende pappa melding og spørre om han kunne kjøpe meg bind siden jeg ikke turte selv, haha. 

 

Mitt første kyss var i Stavanger da jeg var rundt 4 år. Jeg lekte med nabogutten at vi skulle gifte oss, vi hadde til og med mammas søskenbarn som prest, også kyssa vi og hun som lekte prest ble helt vill og sprang opp til moren og bare “DE KYSSA, DE KYSSA!!!”. Jeg husker godt at jeg brukte et ballerinaskjørt på hodet under “seremonien”, og senere fikk jeg tilsendt det skjørtet i posten siden jeg likte det så godt! 

Haha… Number one outfit! Her er skjørtet (og forsåvidt hele ballerinadrakten). 

 

Den første celebritycrushen min hadde jeg da jeg var ganske lita. Jeg husker glimt av at jeg var kjempeforelska i John Travolta i Grease-filmen. Herregud, hahaha! 

 

 

Første gang jeg drakk alkohol var utrolig nok i en alder av 4-5 år i et selskap. Det var selvfølgelig ikke med vilje da… Jeg så noen shotteglass med akevitt som jeg trodde var “champagnebrus i barneglass”, hahaha. Jeg hev selvfølgelig innpå med en shot og etter det husker jeg ikke særlig mye. Foreldrene mine fikk litt panikk da, og ringte til legevakten. De fikk beskjed om å gi meg masse vann, og det gjorde de, så sovna jeg. Det var min første fyllehistorie! 

(Det var forresten ikke noe fest, det var nyttårsaften med mange barn lekende rundt og en stor familie samlet. Bare sånn at dere ikke tror familien min drakk seg dritings rundt fire år gamle meg eller ikke følgte godt nok med meg. Skader skjer, og jeg har selvfølgelig ledd av det i ettertid)

 

Den første festen var jeg på da jeg var 14 år. Jeg og gjengen skulle for første gang fra på en ordentlig fest. For å si det sånn, begynte vi veldig tidlig å utforske ting. Det var hos noen fremmede som var noen år eldre enn oss, men det gikk fint (for min del iallefall) og vi hadde til og med nach også. Good times, good times. 

(Nå oppfordrer jeg ikke 14-åringer til å drikke alkohol altså. Vi hadde det gøy, men det er også fælt å se tilbake på den tiden) 

 

Meg samme kvelden. 
 

 

Min første piercing var i ørene da jeg gikk i andre klasse på barneskolen. De ble dessverre betent etter noen uker, og jeg bestemte meg for å prøve på nytt i tredje klasse. De ble også betent, og jeg hadde gitt opp før jeg spontant bestemte meg for å prøve en siste gang sommerferien til 10. klasse. De grodde helt fint og ble aldri betent! 


“It’s not a phase, mom”. Den første ordentlige piercingen min var i leppa, den tok jeg helt i starten av 10. klasse på ungdomsskolen. Dere kan lese et innlegg om alle piercingene jeg har hatt HER

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg