Klarte jeg å leve opp til fjorårets nyttårsforsetter?

 

Jeg hadde rundt halvveis i 2018 en liten update på om jeg hadde klart å opprettholde og gjennomføre nyttårsforsettene mine for året. Jeg ønsker å gjøre det samme nå som året har gått. Klarte jeg egentlig å oppnå målene?

 

Spise mer vegetarisk ❌

Denne gikk mye opp og ned. Jeg hadde en god periode med masse vegetarmat på sommeren der jeg både kjøpte inn næringsgjær, dijonsennep, peanøttsmør osv. Hver gang jeg er inne i en sånn periode, skjer det et eller annet som gjør at det bare dabber av. Jeg vet ikke hvorfor, og vegetarmat trenger jo ikke å være smakløst eller stygt! Jeg har tross alt funnet flere vegetarretter- og alternativer jeg liker. Heldigvis har jeg blitt flinkere til å spise veggismat i det siste, og er villig til å prøve og å smake på mye forskjellig for å finne noe som faller i smak.

 

Trene yoga en gang i uken ✔️

Denne klarte jeg utrolig nok å fullføre. Det var så klart uker hvor det ikke passet overhodet, som for eksempel på ferie, eller under sykdom. De ukene det passet seg ble det yogaøkter 1-2 ganger i tillegg til trening!

 

Møte opp på minst halvparten av alle forelesninger ✔️

Yaaas! Jeg tror da det, haha. Etter at jeg ble kjent med kollokviegruppa ble det plutselig mye lettere å dra på forelesninger ettersom jeg ikke trengte å dra alene hver gang. Kollokviegruppa er best 💓

 

Drikke mer grønn te ✔️

Tja, jeg vet faktisk ikke om jeg kan si jeg har gjort dette eller ikke. Jeg har vel egentlig drukket like mye som før? I varme perioder ble det så klart blitt veldig lite tedrikking da!

 

Være mer sosial ✔️

Check! Jeg var faktisk mere sosial, og ble flinkere til å finne på ting med andre. Det er jo veldig gøy å være sammen med venner! Dessverre har dette dabbet ganske sterkt av nå, og jeg er for det meste hjemme, og så klart av og til på skolen og i terapien på Ullevål. Heldigvis har jeg og M hverandre her i Oslo, så jeg blir jo ikke helt alene da!

 

Gjøre det finere i leiligheta ✔️

Jeg har klart å gjennomføre dette nyttårsforsettet også! For meg er det så viktig å ha en fin, koselig plass å bo på. Det kan virke ganske overfladisk, men det er jo fakta. Nå har jeg endelig hengt opp nye gardiner i grønn velour, og jeg ELSKER dem! De gjorde virkelig hele leiligheten. I tillegg har jeg kjøpt flere pynteputer med fine trekk, prøvd å kvitte meg med unødvendige gjenstander og blitt flinkere til å stelle med plantene mine (krysser fingrene for at ikke alle dauer i løpet av vinteren).

 

Skrive dagbok hver dag ✔️

Dette målet ble det ingen overraskelse at jeg klarte. Jeg kjøpte meg nemlig dagbok for 2018 like før årsskiftet, og det er faktisk ingen sider i den som er tomme! Det jeg elsker med å skrive dagbok er at jeg får reflektert over dagen, og det får meg til å sette mer pris på de positive tingene den har inneholdt, og ikke minst få ut eventuelle negative følelser. Dessuten er jeg som dere vet en person som virkelig elsker å mimre, og å se tilbake på ting. Det får jeg muligheten til ved å skrive dagbøker! Jeg skal gjøre akkurat det samme i 2019.

 

Ha spa-dag to ganger i måneden ❌

Well, dette var jo ikke egentlig et veldig viktig mål, men heller et slags “pyntemål” på lista. Jeg har på en måte spredd alle spa-gjøremålene på forskjellige dager. Ansiktsmaske en dag, barbering en annen, napping av bryn en annen, kroppsskrubb en annen dag osv. Så jo, jeg har vel på en måte gjennomført dette forsettet, men ikke slavisk to ganger i måneden.

 

Ta flere polaroidbilder ❌

Jeg var superflink til å ta polaroidbilder i starten av året, og det dabbet veldig av da våren og sommeren kom. Det er skikkelig kjipt, for jeg er som sagt utrolig glad i å se på bilder! Det er vel bare det at jeg ikke orker å ta med meg polaroidkameraet noen steder, forsåvidt ikke speilreflekskameraet heller (med mindre det er noe helt spesielt).

 

 

Så, 6 av 9 mål er nådd! Er ikke det greit, så vet ikke jeg. Det er helt klart gøy å ha mål, og særlig når man klarer å oppnå dem. Likevel er ikke nyttårsforsettene mine de mest alvorlige målene her i livet, så jeg tar det ikke veldig seriøst. Og spadag-målet var jo egentlig bare tull, haha! Det blir spennende å se om jeg oppnår noen av nyttårsforsettene til 2019 da, de kan dere lese HER.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg