Update: Mummi-addict, neste uke, baking++

 

Det har denne uken vært et godt medlemstilbud på Kitchn, noe jeg som den Mummitrollet-addicten jeg er så klart har benyttet meg av. Jeg kjøpte et krus og en mugge! Kruset heter Snorkfrøken, har rosa bakgrunn og gikk ut av produksjon i 2019. Mathias har en matchende med Mummitrollet i blå bakgrunn. Perfekt! Muggen har jeg en stund siklet etter, for jeg syntes den er så koselig!

 

 

Med 200 kroner i rabatt er det jo bare å slå til! 298 kroner for mugga og kruset er en ganske så god deal etter min mening. Det begynner derimot å bli noe begrenset plass her i heimen. Flaks for oss at vi skal flytte til noe som forhåpentligvis er ei større leilighet til sommeren!

Denne uken har vært ganske grei. Hva mer er det å si? Neste uke blir tilnærmet lik. Gruppeterapi, jobbe med prosjektskisse 2 til bacheloroppgaven, samt lese teori og ha møte med veilederen vår, karrieredager på skolen, lese pensum i kvalitativ metode, og ellers vet jeg ikke helt. Som dere ser er det mye skole i alle fall! Det gjør meg jo ingenting, og som jeg skrev i forrige innlegg fokuserer jeg stort på nettopp det nå som det er siste semester.

 

 

Enten dere vil eller ei, deler jeg neste ukes middagsplan med dere. Litt inspirasjon skader det aldri å få!

Middagsplan uke 4:

Mandag – Spaghetti bolognese. I løpet av uken som gikk ble det en del middager etter mine ønsker, da får M kickstarte uken med livretten sin, hehe.

Tirsdag – Stekt ris. Jeg har lagt ut oppskrift på bloggen før, den kan dere sjekke ut HER!

Onsdag – Søtpotetsuppe med linser. Oppskrift HER! Denne har jeg aldri prøvd før, så det blir spennende. Jeg dropper forresten baconet, og jeg orker sikkert ikke den rømmen på siden heller.

Torsdag – Pytt i panne. Jeg kjøper Findus (?) sin frosne pose, og har brødskive med stekt egg ved siden av! Faktisk en undervurdert rett etter min mening.

Fredag – Grandiosa etc. Vi kjøpte 4 original Grandiosa for 100 kroner på Meny i forrige uke. Denne dagen får stå åpen, da det fort hender at man plutselig endrer planer. Noen middager må som regel flyttes på, så da blir det eventuelt grandis på fredag om ikke noe annet skjer!

Lørdag – Hjemmelaget hamburger.

Søndag – Kyllingfilet med ris, salat og bernaisesaus.

 

Med denne middagsplanen kan jeg bruke ingredienser og råvarer jeg allerede har en del av i skapene. Dermed blir middagene noe billigere enn de vanligvis pleier å være. Hurra!

På snakk om mat.. Sjekk kanelknutene jeg og M lagde i dag!! Herregud, så gode de ble. Jeg har forresten fått skryt for hvor fine de ser ut, og det må jeg gi M creds for. Deigen og fyllet er det jeg som står for, men den knytedelen er jeg helt blank på. Der er han bedre anlagt enn meg, og det vises!

 

Det blir litt mer motiverende å være på skolen framover nå ja 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg