Våre dager i nydelige Santorini – Del 2

 

Her kommer den siste delen av Santorini-tilværelsen, dere kan lese del 1 HER!

 

På den tredje dagen hadde jeg vondt i magen, så jeg droppet å være med resten av gjenget på stranda for heller å slappe av på hotellrommet. Etterhvert som jeg følte meg litt bedre, gikk jeg ned til Fira (sentrum) for å hente ut fergebillettene våre til Naxos. På vei oppover mot hotellet igjen lette jeg etter noe å spise, jeg hadde nemlig blitt veldig sulten på den tiden. Og jeg må faktisk bare påpeke hvor sinnsykt varmt og svett jeg var på returen, det var ille! Jeg var nesten flau da jeg kom inn på No Name Grillhouse for å kjøpe med meg Gyros, for jeg var virkelig knallrød (og våt) i ansiktet.

 

 

Så ja, jeg satte meg på terrassen vår på hotellet med Gyros, vann og iste mens jeg kjølte meg ned etter den litt for hete gåturen, perfekt! Da gjengen kom tilbake på ettermiddagen, planla vi at vi skulle gå til fjelltoppen Skaros for å se på solnedgangen. Kameraet ble så klart med, og her har jeg mange bilder å vise dere, for dette var rett og slett vakkert!

 

Her har dere Skaros-toppen!

 

Fine Nora 🤩

 

Ole og Nora 👫

 

Haha, gutta boys!

 

 

Etter turen (med sinnsykt mange trappetrinn) satte vi oss velfortjent ned ved restauranten Mama Thira, der jeg spiste en god biffmiddag, og drakk en ikke så veldig god strawberry daiquiri, hehe.. Jeg tok dessverre ingen bilder, men vi hadde det gøy!

 

På vår siste dag i Santorini slappet vi først av ved bassenget med litt sol og vann på kroppen. Senere tok vi buss til verdenskjente Oia for å se på solnedgangen. Jeg tenkte litt hele ferien fram til nå at det ikke var så sinnsykt mange turister som folk skulle ha det til, men den tanken trakk jeg mildt sagt tilbake i det vi ankom Oia. Det var som å være på en fullstappet konsert, hvor enn man gikk, hele tiden. Derfor fikk jeg ikke tatt særlig mange bilder av omgivelsene, dessverre. Jeg får ta det en annen gang i livet utenom den verste turistsesongen, hehe..

Vi fikk heldigvis raskt bord på en restaurant for å nyte solnedgangen. Hvis jeg ikke husker feil spiste jeg en kylling risotto-gryte! Etter middagen måtte vi så klart spasere litt rundt for å se på den berømte lille byen. Jeg hadde dessverre en heftig hodepine som forverret seg utover kvelden, og til slutt fikk jeg migrene. Veldig typisk, men sånn er livet.

 

 

 

Så var Santorini-turen over for denne gang! Det var virkelig en nydelig plass, og jeg vil uten tvil oppleve øya igjen. Neste ferieinnlegg kommer til å handle om Naxos, øya vi dro til etter Santorini!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg