Fordelene med å blogge

 

 

Jeg har siden jeg var 12 år gammel skrevet blogg. Riktignok ikke den samme bloggen hele tida, for jeg har ikke telling på hvor mange forskjellige jeg har hatt! Jeg husker godt at jeg startet da VOE ble kjent, og det var den første og eneste bloggen jeg leste. Faktisk husker jeg også hvordan min første blogg så ut, rosa såklart. Ikke bare en nøytral lys rosafarge, neida. Her var det knallrosa overalt, med noe som sikkert var blå tekst. Det hadde vært moro å få se den bloggen den dag idag, for jeg har ikke peiling på hvordan jeg skrev som 12-åring! 

Med tanke på min lange erfaring med “opp-og-ned-blogging”, kan jeg med hånda på hjertet si at blogging uten tvil har sine fordeler: 

 

Viktigst av alt: Uttrykke meningen min. 

Ja ja ja, jeg trenger ikke å igjen forklare detaljert at jeg som person ikke “tør” å ha egne meninger fordi jeg er så redd av meg. Redd for å bli mislikt, for å havne i diskusjoner og krangler. Ja, dere vet. Likevel tror jeg bloggen har gjort meg sterkere på akkurat dette stadiet, fordi; for å være en blogger må man jo til en viss grad ha en mening eller to. Hvis ikke hadde bloggen vært totalt uinteressant. Jeg tør ikke å påstå at min blogg er den mest interessante heller, for det vet jeg at den ikke er. 

Noen av mine mest meningsfulle innlegg: “Love is love“, “Det er ingenting galt i å like seg selv“, “Hvorfor seksualiseres kvinner mer enn menn?

 

Det er koselig å se tilbake.

Jeg ELSKER å mimre! Jeg pleier flere ganger i uker å se på bilder både på mobilen, pcen og harddisken min. Så er det ganske gøy å se tilbake i arkivet på bloggen, se tilbake på en hendelse eller en periode. Det er en sykt bra ting for meg med blogging, å se min egen forandring gjennom tidene ved å lese tilbake i arkivet. 

 

Hahaha, fra innlegget “Born to rage“, publisert 20. februar 2014. Sjekk denne setninga da: “Tro det eller ei, men jeg har vært på skolen hver dag denne uka, sikkert ny rekord!“. Åååååh, som jeg dreit i skolen på VG1. Hvorfor?!?!!?
 

 

Et eget lite samfunn. 

Jeg har på innloggingssiden ei liste nedover av andre bloggere jeg følger, og deres nyligste innlegg. Vi kommenterer hos hverandre og følger med! Det er veldig koselig syntes jeg. 

 

Unnskyldning til å ta selfies. 

Litt teit at man skal trenge en unnskyldning til å ta selfies, men men. Jeg tror ikke jeg ville tatt like mange bilder av meg selv om det ikke hadde vært for bloggen, og det er egentlig ganske greit å ha mange bilder av seg selv! Nok en gang kan man se tilbake på bildene og forandringen i utseendet sitt. OG noe av det beste med det er at man føler seg ekstra pen. 


Et kollasj av bilder av meg selv gjennom de siste par årene.  

 

Blogging er, og har i mange år vært en del av livet mitt og hverdagen min. Jeg bryr meg ærlig talt ikke om jeg har en kjent blogg, at jeg tjener penger på den eller noe. Det bare er gøy! Selvfølgelig hadde det vært kjempekult om jeg hadde hatt muligheten til å en gang blogge så bra at jeg kunne tjent penger på det, men noe så stort tør jeg ikke å satse på. Jeg får ha det gøy videre med blogginga, uansett om jeg kommer til å tjene penger eller ei. 

 

 

Forresten, sjekk ut påskekonkurransen til F4shi0n her!

7 kommentarer

Siste innlegg